חדשות בארץ

כטב"ם התפוצץ בצפון: חייל נפצע קשה, 17 נפצעו קל

צה"ל אישר כי כטב"ם נפץ ששוגר מדרום לבנון התפוצץ סמוך לבסיס בגולן. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון על המשך המלחמה

פגיעת רקטה בצפון, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)פגיעת רקטה בצפון, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

דובר צה"ל אישר הערב (ראשון) כי כתוצאה מפיצוץ כטב"ם נפץ היום אחר הצהריים באזור הגולן נפצעו 18 חיילים. מצבו של אחד מוגדר קשה והיתר במצב קל. הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים זיו בצפת ורמב"ם בחיפה.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר: "בשעות האחרונות הובאו למלר"ד בזיו 18 פצועים, עם פגיעות הדף שונות, תוצאה של המטח בצהריים ברמת הגולן. כולם בהכרה מלאה ומצבם יציב".

מהמרכז הרפואי רמב"ם עדכנו הערב כי "אחר הצוהריים הובאו באמצעות מסוק לחדר ההלם ברמב"ם שלושה נפגעים מאזור הצפון. אחד במצב קשה, כרגע בחדר ניתוח. יחד איתו הובאו שני נפגעים במצב קל עד בינוני, כשהם בהכרה וסובלים מפגיעות רסיסים".

מתקפות כטב"מים, רקטות וטילי נ"ט נוספות נרשמו באצבע הגליל, כאשר בית במטולה נפגע מנ"ט וטילי פלק כבדים נורו לעבר בית הלל. בתגובה, צה"ל תקף בלבנון.

חיזבאללה פרסם שתי לקיחות אחריות על ירי לשטח ישראל, וטען כי שיגר "נחיל כטב"מים למפקדה בצפון". כמו כן, טען ארגון הטרור כי ביצע ירי של טיל פלק ל"מוצב באזור בית הלל". בסך הכל לקח חיזבאללה אחריות על שישה אירועי ירי מהבוקר.

ראש הממשלה קיים דיון בטחוני

בחדשות 12 דווח כי הקבינט המדיני יורה בימים הקרובים לצבא להכריז על סיום הפעולה ברפיח וסיום המלחמה בצורתה הנוכחית. הפעילות ההתקפית תימשך מן האוויר ובקרקע בצורה ממוקדת.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב דיון עם בכירי צה"ל על המשך הלחימה בדרום. בדיון השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, ראש המל"ל צחי הנגבי, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, ראש אמ"ן הפורש אלוף אהרון חליוה, וכן ראש אגף המבצעים בצה"ל, מפקד זרוע היבשה, מתאם הפעולות בשטחים וכמה מפקדי אוגדות.

קודם לכן, שר הביטחון קיים הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח. בהערכת המצב הוצגו לשר הפעילויות המבצעיות של חטיבות צה"ל מעל ומתחת לקרקע, לפירוק גדודי החמאס ותשתיות הטרור במרחב.

בהמשך, שוחח שר הביטחון עם לוחמים בסדיר ובמילואים שנלחמים בגזרת רפיח. גלנט אמר ללוחמים: "הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס - מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא - אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב".

גלנט הוסיף: "בניגוד לסיפורים של כמה אנשים שנמצאים במנהרות, צועקים ומשדרים לכאלה שנמצאים במלונת בקטר, כל הסיפור הזה עושה הרבה רעש תקשורתי. בפועל החמאס נשחק, משמידים את המנהרות, משמידים את אמצעי הלחימה, מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע אליהם, בעומקים גדולים מתחת לקרקע, פועלים מעל הקרקע, והדבר הזה הוא מאוד חשוב".

שר הביטחון סיכם: "נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור האוויר שלהם ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש".

תגיות:נפגעיםפיצוץ כטב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה