חדשות כלכלה

מעכשיו זה עולה יותר: הנסיעה באוטובוס וברכבת מתייקרת – כמה תשלמו?

מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית בתל אביב ובירושלים יעלו ב-5% בממוצע, אבל יש כאלה שישלמו יותר. מה יקרה ברכבת הקלה וכמה תעלה בקרוב נסיעה במונית?

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית עולים בכ-5%, החל מהבוקר (שני). מי שיספוג את ההעלאה הם רוב משתמשי הרב קו וכרטיסי הנייר, כשמשתמשי האפליקציות הבחינו בהעלאת התעריף כבר בשבוע שעבר. לפי ההחלטה, עליות המחירים חלות על קווי האוטובוס, הרכבת והרכבות הקלות, בגוש דן ובירושלים.

מה שיעלה יותר מהממוצע הוא מחיר הנסיעה באוטובוס העירוני. מדובר בהעלאה של כ-9. גם כרטיסי החופשי-יומי והחופשי-ארצי יתייקרו. מחירי כרטיס חופשי יעלו בין חצי שקל ל-2.50 שקלים, ואלו המשלבים רכבת יעלו עד 3.5 שקלים.

לגבי מחיר כרטיס חופשי-ארצי, הוא יעלה ב-11 שקלים, ויעמוד על 236 שקלים. הכרטיס שמשלב רכבת יעלה מ-255 שקלים ל-267 שקלים כשלטווח נסיעות של 75 קילומטר ומעלה מחירו יאמיר מ-610 שקלים ל-639 שקלים.

גם מחירי הרכבת הקלה יעלו. תחילה תוכנן להעלות את מחירי הנסיעות ברכבת הקלה בירושלים וגם בגוש דן ל-8 שקלים, אך העלאה זו הוקפאה לחצי השנה הקרובה. יחד עם זאת, מחיר הנסיעה ברכבות הקלות עלה מ-5.50 שקלים ל-6 שקלים.

לגבי מחירי המוניות, לפי נציגי משרד התחבורה ייתכן מאוד שגם הם יעלו בקרוב. בשלב זה, מדובר בהעלאה של עד 5% בטווח נסיעה של עד 15 קילומטר, אולם בטווחים ארוכים יותר, של 20-30 קילומטר, המחיר עשוי לעלות ב-20%.

יצוין, כי מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית מתעדכנים מדי שנה ב-1 ביולי. בשנה שעברה החליטה שרת התחבורה מירי רגב, יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', למתן את העלייה. השנה טענו במשרד התחבורה כי באוצר התנגדו למהלך. באוצר, מנגד, טוענים ההפך.

תגיות:תחבורה ציבוריתיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה