בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: משתמשים בספריי שמן? כדאי שתדעו מה עוד יש בתוכו

רבים מאיתנו שומרים על המשקל ומשתמשים בספריי שמן במקום בשמן רגיל, אך מה הוא מכיל ומה עדיף - תרסיס שמן קנולה או שמן זית? הנה התשובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם תרסיסי שמן נחשבים למוצרים מזיקים לבריאות? ברוב המקרים מדובר במוצר שמכיל, פרט לשמן, גם חומרי הדף ותוספים – כך כותבת התזונאית ד"ר מאיה רוזמן. לטענתה, "כמה שפחות תוספים וכמה שהשמן יותר איכותי - כך עדיף. בנוסף, תרסיס משמן זית איכותי עדיף על תרסיס משמן קנולה מזוכך".

היא מוסיפה כי "ברוב המקרים מבחינת הקלוריות זה כמו שמן רגיל, אבל כל לחיצה מתפזרת יותר טוב כך שזה חוסך הרבה קלוריות, בכל זאת, בכל כפית שמן קטנה שנשפכת למחבת או על הירקות בתנור יש 50 קלוריות, וגם אם השמן בריא כדאי להיזהר עם הכמויות".

לדבריה, יש היום 2-3 סוגים של תרסיס שמן שמכיל אך ורק שמן זית איכותי, ללא גזים וללא חומרים נוספים בכלל: "זה עוזר מאוד לחסוך בקלוריות, כי גם אם מרססים תבנית שלמה של ירקות בתנור זה מסתכם בכפית או שתיים בלבד של שמן ועוזר לחסוך מאות קלוריות".

בנוסף, היא מסבירה כי אם רוצים, אפשר לקנות בקבוק התזה מיוחד שאפשר למלא אותו בשמן זית באיכות טובה, ואז "אפשר לרסס כל שמן שבוחרים בכל טעם ובאיכות טובה".

דבר אחד בטוח – בישול בתרסיס שמן, לעומת שימוש בשמן רגיל (כשמדובר על כמות פחותה כמובן) חוסך לא מעט קלוריות.

תגיות:בריאותספריי שמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה