חדשות בארץ

האלוף מודה במחדל: "במהלך הקרבות בדרום, חיילים פצועים חולצו בזמן שאזרחים נותרו מאחור"

האלוף מיקי אדלשטיין, הממונה על תחקור המחדלים בשמחת תורה, הודה בכמה כישלונות מבצעיים עיקריים

אדלשטיין (צילום: Liron Moldovan / Flash90)אדלשטיין (צילום: Liron Moldovan / Flash90)
אא

תחקיר הצבא על הקרבות ביישובי העוטף בשמחת תורה מצביע על כך שבמהלך הקרבות על יישובי העוטף ניתנה עדיפות לפינויים של חיילים פצועים - כך דווח הבוקר (שני) בחדשות 12.

על פי הדיווח, האלוף (במיל') מיקי אדלשטיין, הממונה על תחקור המחדלים, הודה בפני תושבים מהעוטף בכמה כישלונות מבצעיים עיקריים, כולל פינוי של חיילים פצועים לפני אזרחים.

אדלשטיין שוחח עם תושבים מנתיב העשרה שתהו לגבי פינוי הפצועים. "לגבי נושא הפינוי, יש מקומות שגם היו דברים לא תקינים, פינו חיילי צה"ל תחילה. גם זה קרה ולא עשו סדר. כל הדברים הללו עולים בתחקירים, אני כן יכול לומר שגם פינו הרבה אזרחים, אבל יש מקומות שזה נעשה בצורה לא תקינה".

התושבים שאלו האם בעקבות המתקפה הרצחנית, יצוידו כיתות הכוננות באמצעים מתקדמים. אדלשטיין השיב כי "לגבי נושא של אמצעים לכיתת הכוננות, יש עוד דברים שצריך להשלים בין היתר נשק מחלקתי כרגע זה יהיה מא"ג. אנחנו לא רואים לנכון לצייד בטילי נ"ט, וגם במקרה שלכם זה היה הרבה פחות יעיל בביצוע, אנחנו כן שוקלים להביא אמצעים שיותר קשורים ללחימה מהסוג הזה כמו מטול, או דברים מהסוג הזה".

אדלשטיין הוסיף ואמר: "אתם פגועים בצדק, גם ברמה האישית וגם ברמה הנפשית מהשבעה באוקטובר. אני לא יכול להתעלם מאמירות של אנשים שמבקשים שיהיה איתם נשק בבית, אבל האם אני חושב שכל אחד צריך נשק בבית? התשובה היא לא. אנחנו אכן מציידים באופן שבו אנחנו חושבים שיהיה נכון ולפי המקום שבו אנחנו חושבים שאנשים נמצאים ברמה התודעתית - אנשים שרוצים לחזור עם נשק כי הם רוצים להרגיש שהם יכולים להגן על עצמם - זה לא קשר לרמת האיום אפילו".

תגיות:טבחמיקי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה