הורים וילדים

חוג עם אמא: המדריך המלא לקיץ יצירתי (וחסכוני) עם הילדים

הורים לילדים קטנים? מחפשים רעיונות לתעסוקה ביתית, אבל לא רוצים להוציא הון על יצירות יקרות וחוברות עבודה משעממות? קבלו את המדריך המלא ליצירות עם הילדים בחופש, מה לקנות, היכן, ועל מה לא כדאי להוציא כסף. יוצרים חופשה

אא

הקיץ בפתח, והחופש הגדול מביא איתו אתגרים חדשים להורים שמחפשים דרכים יצירתיות להעביר את הזמן עם הילדים. אם אתם מחפשים פתרונות פשוטים ולא יקרים שיעזרו להעסיק את הילדים ביצירות מהנות, חנויות הסטוק הן המקום המושלם להתחיל בו. עם מגוון חומרי יצירה בסיסיים וזמינים, תוכלו ליצור יחד עם הילדים לא רק יצירות, אלא גם זמן איכות וזיכרונות חיוביים.

הכנו עבורכם את המדריך המלא ליצירה עם הילדים בחופש: מה לקנות ובאילו כמויות, מה לא לקנות, היכן תמצאו חומרים זולים, ומה תוכלו להשיג ממש בחינם ובלי לצאת מהבית.

נתחיל כמובן בחומרי היצירה עצמם.  אם אין לכם ניסיון בתחום, אתם עלולים למצוא את עצמכם רוכשים כמויות גדולות של חומרים מיותרים ויקרים. אלו ימצאו את עצמם כעבור מספר חודשים מוטלים ללא שימוש, במקרה הטוב, או מושלכים לפח האשפה. אם כך, מה כן כדאי לקנות ובאיזו כמות?

 

רשימת חומרים מומלצת ליצירות קיץ עם הילדים:

1. ניירות צבעוניים ובריסטולים: הבסיס לכל יצירה. חבילה אחת של נייר צבעוני למדפסת, וחבילה אחת של בריסטולים בגודל A4 אמורה להספיק לקיץ שלם של יצירות.

2. צבעים: טושים פשוטים, עפרונות צבעוניים, צבעי פסטל שמן (פנדה), צבעי פסטל זולים, פלטות של צבעי מים (הפשוטות ביותר עולות בין 5-10 ₪ לאחת), במקום לרכוש חבילה אישית של טושים או צבעים לכל ילד, אפשר לקנות חבילות גדולות כמו שרוכשות הגננות, ולהוציא כמות רצויה בכל פעם. החבילות הגדולות זולות משמעותית בהשוואה לחבילות אישיות.

3. צבעי גואש רחיצים במגוון צבעים: לרכוש בקבוקים גדולים, לאחסן ולהוציא מעט בכל פעם. לא לשכוח מכחולים. להורים מיטבי לכת שלא חוששים מלכלוך על ריפוד הספה: צבעי ידיים. להורים שאין להם כוח לבלגן: טוש-גואש. סוג של טושים עם ראשי ספוג שמוציאים את הגואש בעצמם. גאוני.

4. דבק: רכשו כמה סוגים - דבק לבן (פלסטי), דבק סטיק ואקדח דבק חם, שבו ישתמשו הילדים אך ורק בנוכחות מבוגר.

5. מספריים: מספריים המיועדים לילדים, עם קצה בטיחות מעוגל.

6. מדבקות: בכל חנות סטוק תמצאו מדבקות לפי נושאים כמו חיות, פרחים ודמויות מצוירות. טוב לימים שבהם אתם לא רוצים להשקיע ביצירה מורכבת. נותנים לילדים סט מדבקות עם דף נייר, ומבקשים לצייר ציור בעזרת המדבקות ולהוסיף רקע. מדבקות עגולות בשלל גדלים – מעולות לכל פעילות שרק תעלו על דעתכם.

7. חרוזים וחוטים: ליצירת תכשיטים ושרשראות. תלוי בגיל, כמובן. בגיל קטן אפשר להסתפק בחרוזים גדולים. בגיל גדול יותר ניתן להשתמש בחרוזים קטנים - מעולה לשיפור מוטוריקה עדינה. השגחת מבוגר נדרשת.

8. דפים מיוחדים: דפי סול נמכרים כמארז בכל חנות סטוק ויכולים להיות בסיס מצוין לעשרות יצירות. דפי גירוד: דפים שחורים שעליהם ניתן לצייר בעזרת מקל ולחשוף את הצבע שמתחת.

9. חומרים לצביעה: כדורי קלקר, צורות קלקר, חיתוכי עץ, קופסאות עץ. הכל נמכר בחנויות הסטוק בשקלים בודדים. לא כדאי לקנות כמויות גדולות, אלא לתכנן מראש ולרכוש לפי היצירה שאותה אתם רוצים ליצור.

10. חומרי פיסול: חומרי פיסול מספקים שעות של יצירה ומשחק בכל גיל. כדאי להתאים את החומרים לגיל הילדים:

  • גיל שנה וחצי עד 3: בצק משחק.
  • גיל 3 – 12: פלסטלינה.
  • גיל 7 ומעלה: חימר אוויר (דאס) וחימר פולימרי. סרטוני הדרכה ורעיונות ליצירה תוכלו למצוא כאן.

​11. תוספות שונות: כפתורים, עיניים "זזות" – הופכות כל ציור פשוט להצלחה, חיתוכי בריסטול / עץ קטנים – נמכרים כמארזים בחנויות הסטוק במחיר מוזל.

חומרים שאפשר למצוא בבית בלי להוציא שקל:

אחרי שרכשתם חומרים לפי הרשימה, קבלו כמה רעיונות לחומרים שיש לכל אחד בבית בחינם:

  1. קרטונים: קופסאות נעליים, קורנפלקס, או כל קופסת קרטון מיותרת.
  2. בקבוקי פלסטיק, מכלי לבן וגבינה ריקים ושטופים: מעולים למגוון יצירות.
  3. פקקים ומכסים: לא תאמינו עד כמה הם שימושיים.
  4. בדים ישנים לחיתוכים ולהדבקות. כפתורים ורוכסנים ישנים – איכשהו תמיד יש להם שימוש ביצירה.
  5. חומרים טבעיים: איסוף עלים, אבנים, ענפים ופרחים מהטבע יכול להיות גם חסכוני וגם להיחשב כפעילות חינוכית. שווה.

 

חבל על הכסף - מה (ממש) לא לקנות?

רכישה של חומרי היצירה, גם בחנויות סטוק זולות, עדיין עולה לא מעט כסף. איך בכל זאת נוכל לחסוך, ומה ממש לא כדאי לקנות?

1. ערכות יצירה ארוזות בקופסה מעוצבת: עולות הון בחנויות צעצועים, נראות מבטיחות ומציעות פעילות שנמשכת (אולי) שעה. בפועל – יקרות משמעותית מהחומרים עצמם אם הייתם קונים אותם בנפרד. חבל על הכסף. אם אתם מעוניינים בערכות יצירה מוכנות – חפשו ערכות זולות יותר הנמכרות בחנויות הסטוק ללא האריזה הממותגת. בדרך כלל מדובר באותן הערכות – רק בלי האריזה היקרה.

2. חומרים רעילים: הימנעו מרכישת צבעים ודבקים רעילים. ודאו שכל החומרים שאתם קונים הם בטוחים לשימוש לילדים.

3. ערכות יצירה מסובכות: לעיתים אנחנו מתפתים לרכוש ערכת יצירה מוכנה. מחיר זול במיוחד גורם לנו להכניס לעגלת הקניות ערכת יצירה שנראית מבטיחה, אך בפועל יתכן שהילדים יאבדו סבלנות נוכח יצירה מורכבת עם שלבי הכנה מרובים. קחו בחשבון שהיצירות צריכות להיות פשוטות ולא מתסכלות.

4. חומרים שאינם תואמי גיל: לילדים בני שנתיים לא תקנו, כמובן, חרוזים קטנטנים וחיתוכי עץ זעירים, ולילדים בני 11 אין מה לעשות עם חרוזי השחלה ענקיים ומדבקות עגולות פשוטות. התאימו לכל גיל את חומרי היצירה, צרו הפרדה בין החומרים המיועדים לכל גיל ואחסנו אותם בצורה בטוחה שתהיה נגישה לילדים הגדולים יותר ולא לקטנים.

הכנת עבודות יצירה עם הילדים יכולה להיות פעילות מהנה, חינוכית ולא יקרה. הקפידו להשתמש בחומרים בטוחים ולשלב את הילדים בתהליך היצירה בכל שלב. כך תוכלו להנות מזמן איכות משפחתי ויצירתי.

יש לכם רעיונות לחומרי יצירה נוספים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:תעסוקהקיץיצירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה