נטורופתיה ורפואה טבעית

האם כדאי לרכוש ירקות קפואים, ואיך מתרחש תהליך ההקפאה?

כדי לצרוך מספיק ירקות ופירות – הקפואים הם פתרון טוב. הם גם מתאימים לאנשים עסוקים, כאלו שאין להם זמן להכנת תבשילים מורכבים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מומלץ מאוד לאמץ תפריט עשיר בפירות וירקות. בפועל, רובנו צורכים פחות מהמומלץ.

אנחנו יודעים כמה חשוב לשלב ירקות ופירות בתפריט שלנו, אבל קשה לנו ליישם זאת. ירקות ופירות קפואים הם פתרון טוב יחסית.

קוטפים את הפירות או הירקות בעונה הטבעית שלהם, כשהם בבשלות המרבית. הם עוברים מיון וברירה. אלו שלא מתאימים – לא נכנסים לעיבוד. המתאימים עוברים שטיפה, ואחריה בישול בחום, בטמפרטורה שלא מאפשרת את המשך תהליך ההבשלה, כדי שהמוצרים לא יגיעו לריקבון. כך נשמר הצבע והמרקם. ואז, מיד, הירקות או הפירות עוברים להקפאה עמוקה, בטמפרטורה נמוכה מאוד, כדי לשמור על הערכים התזונתיים. הכל נעשה במפעלים שקרובים לשדות, וזה נעשה בדרך כלל סמוך לקטיף.

ההקפאה עוזרת בשמירה על תכולת הערכים התזונתיים של הפירות או הירקות. תהליך הפירוק של החומרים המזינים – הוויטמינים והמינרלים – קורה בטווח של שמונה חודשים בערך, וזה תלוי בסוג הפרי או הירק.

פירות טריים שאינם עונתיים, או שאינם גדלים בארץ, מועברים ממרחקים גדולים אחרי הקטיף. הזמן וצורת האחסון גורמים לאובדן מסוים של ערכים תזונתיים, בניגוד לפירות וירקות קפואים, שבהם נשמרים הערכים לכמה חודשים לפחות. ההקפאה פוגעת בערכים התזונתיים באופן מינימלי, הם נשמרים עד שמונה חודשים בערך. כדאי לבדוק על גבי האריזה את תאריך ההקפאה.

ישנם סוגי פירות וירקות טריים שנמכרים כטריים, אבל נקטפו בטרם הבשילו. יכולים לעבור ימים רבים עד שיגיעו למרכולים, ולעיתים הם יעברו טיפול כימי כדי לעכב את ההבשלה, כדי לתת להם חיי מדף ארוכים יותר.

כדי לצרוך מספיק ירקות ופירות – הקפואים הם פתרון טוב. הם גם מתאימים לאנשים עסוקים, כאלו שאין להם זמן להכנת תבשילים מורכבים. אלו שהקפואים טעימים להם פחות, יכולים לשלב עלים ירוקים טריים או עשבי תיבול שיוסיפו נוגדי חמצון וטעם.

חשוב וטוב שיש לנו מגוון של ירקות, טריים או קפואים, שתי האופציות טובות. מה שטוב ונוח לכל אחד – העיקר להכניס לתזונה כמה שיותר פירות וירקות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בריאותטריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה