חדשות בארץ

כמחצית מהצעירים בעזה טוענים: מעוניינים להגר לחו"ל ולא להישאר

44% מתושבים הרצועה עד גיל 29 רוצים לעזוב לחו"ל, כשהסיבות מגוונות: רובם בגלל המצב הכלכלי, חלקם בגלל שחיתות. רוב הצעירים שרוצים לעזוב – תומכי פת"ח

(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

מכון PSR של ד"ר ח'ליל שקאקי מפרסם סקר בקרב הפלסטינים ברצועת עזה, שחושף את המוטיבציה שלהם להגר לחו"ל. על פי ממצאי הסקר, חלק ניכר מהפלסטינים הצעירים רוצים לעזוב את עזה בעתיד הקרוב.

על פי תוצאות הסקר, שפורסמו בחדשות 12, עולה כי 31% מבין הפלסטינים שנשאלו אמרו שהם שוקלים להגר לחו"ל.

בקרב בני 18-29 שהשתתפו בסקר, ניכרת מוטיבציה גבוהה להגר. 44% מתושבי ברצועת עזה הביעו רצון להגר. לעומת זאת, בקרב בני 30 ומעלה - האחוזים נמוכים יותר: 23% מתושבי רצועת עזה הביעו נכונות להגר.

בסקר נבדק גם הרצון להגר לפי פרמטרים, בהם השכלה. בקרב התיכוניסטים ומטה 33% ברצועת עזה הביעו רצון להגר. בקרב בעלי השכלה על-תיכונית - 28% השיבו שהם מעוניינים להגר.

מהשוואת המוטיבציה של נשים לעומת גברים, נמצא כי יותר גברים שואפים להגר - 38% מהגברים ו-24% מהנשים הביעו נכונות לכך.

על השאלה כיצד השקפת העולם משפיעה על הרצון להגר, השיבו תומכי פת"ח ברצועה כי אחוז גבוה מעוניין להגר לעומת תומכי חמאס, שרוצים להישאר. 31% מתומכי פת"ח ברצועה הביעו רצון להגר, לעומת רק 14% מתומכי חמאס.

כמו כן, 45% מהפלסטינים שהשתתפו בסקר ציינו כי המצב הכלכלי מעורר את הרצון להגר - 54% מהם מנו את הסיבה הזאת. 5% טענו כי מדובר בנסיבות מדיניות, 18% רוצים לרכוש השכלה. 7% חושבים על הנסיבות הביטחוניות ו-7% רוצים לעזוב בגלל שחיתות.

על השאלה אילו מדינות מבוקשות השיבו כך: 22% מהפלסטינים מעוניינים להגר לטורקיה שנמצאת בראש הרשימה, אחריה גרמניה עם 16%. קנדה עם 12%, קטאר עם כ-9% וארה"ב עם 3% בלבד. 

תגיות:חו"להגירהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה