חדשות בארץ

זעם בממשלה: מנהל בית החולים שיפא שוחרר ממעצר

מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שוחרר יחד עם עשרות מחבלים שנעצרו במהלך התמרון בעזה, בשל מחסור בתאי כליאה. בישראל זועמים על ההחלטה המקוממת

בית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)בית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כלי תקשורת פלסטיניים בעזה מדווחים כי קבוצה של מחבלים שנעצרו במהלך הלחימה בעזה שוחררו ובתוכם מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שנעצר בחודש נובמבר.

אבו סלמיה הואשם על ידי צה"ל ומערכת הביטחון, כי בית החולים שלו שימש כתשתית טרור במשך שנים ובו פעלו מחבלים.

בחודש נובמבר האחרון צה"ל ושב"כ פרסמו כי "ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל, על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה מתחת לבית החולים. בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו".

בהודעה הודגש גם כי לאחר הטבח שביצע חמאס בשמחת תורה השתמש הארגון בבית החולים כמקלט למחבליו ואף העביר לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. עוד הזכיר צה"ל כי דו"ח פתולוגי אישר שרצח רב"ט נועה מרציאנו הי"ד בוצע בשטח בית החולים.

בהקלטה שפורסמה לאחר שחרורו, נשמע אבו סלמיה אומר כי "המצב בכלא טרגי מאוד. חייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות העם הערבי למען חופש האסירים".

בחודשים האחרונים שוחררו עצורים רבים לעזה באופן שקט, בשל מחסור בתאי כליאה בבתי הכלא בישראל.

ממערכת הביטחון טרם התקבלה תגובה בנוגע לשחרורו של אבו סלמיה. השחרור גרם לסערה בישראל ועורר זעם רב בקרב חברי הממשלה והציבור.

השר עמיחי שיקלי תהה: "אפשר לקבל הבהרה, יואב גלנט, למה האיש הזה שבבית החולים של רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס משוחרר?!"

השרה אורית סטרוק כתבה: "לא יעלה על הדעת לבצע מהלך כזה בלי ישיבת ממשלה! אם על עסקת חטופים ביקשתם את הסכמתנו - על אחת וכמה וכמה על שחרור מחבלים ללא שום תמורה. אני דורשת לעצור את הכל ולכנס ישיבת ממשלה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא לשחרורו של מנהל בית החולים שיפא: ״נוכחנו לגלות שמנהל בית החולים שיפא הוא לא דוקטור, הוא דוקטור מנגלה, וההחלטה לשחררו היא הפקרה מוסרית, ביטחונית וערכית".

משפחות חטופים מפורום תקווה הגיבו: "בזמן שיקירנו מוחזקים בשבי החמאס שיחררה ישראל את רב המרצחים וסייען החמאס מנהל בית החולים שיפא, זה שהחביא קיני טרור של החמאס כולל אמצעי לחימה ובונקרים, במקום גם נרצחו חטופים ישראלים תחת עיניו הפקוחות. במקום להשתמש בו כקלף מיקוח ישראל משחררת אותו יחד עם עוד עשרות 'בלתי מעורבים'".

אבי מרציאנו, אביה של התצפיתנית נועה מרציאנו הי"ד, שנרצחה בתוך בית החולים שיפא, תקף את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים: "סליחה ילדה שלי, שאפילו עכשיו ממשיכים להפקיר אותך".

העיתונאי אלמוג בוקר, המתגורר בעוטף עזה, כתב: "נועה מרציאנו נרצחה בשיפא!‏ חטופים שלנו הוחזקו בבית החולים!‏ בית החולים הזה הפך לבסיס טרור של חמאס וממנו יצאו המחבלים הנאצים לרצוח אותנו". ‏"מנהל בית החולים הוא חלק בלתי נפרד מחמאס, הוא היה שם ושיתף פעולה עם ארגון הטרור, אז למה משחררים אותו בחזרה לעזה?‏ למה הוא לא נמק בכלא עד סוף ימיו? ‏לא למדנו כלום?", תהה בוקר.

תגיות:עזהבית החולים שיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה