בריאות ותזונה

קמטים בגיל מוקדם? הנה המאכלים שיעלימו אותם

מומחים טוענים, כי תוספת של מספר מאכלים בכל יום לתפריט,תגרום לכהות מתחת לעיניים שלכם לעבור ותיראו צעירים יותר. האם זה אפשרי?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רובנו עוסקים במהלך חיינו בשאלה האם אנחנו נראים בגילנו - או שמא פחות. זה תלוי בלא מעט משתנים: עור הפנים, השיער וכמובן הקמטים. האם ניתן להיראות צעירים יותר על ידי תוספת של מספר מאכלים בלבד לעור שלכם? לפי ד"ר אנה צ'אקון, ד"ר איליין פ. קונג וד"ר אנריצה פ. פקטור,  רופאי עור מוסמכים, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת בעזרת המאכלים הבאים:

1.  חלבון ביצה

למי שמתבלבל בין חלבון לחלמון - חלבון (מהמילה חלב או לבן) הוא החלק הלבן של הביצה. "חומרים מעולים לתחזוקת העור נמצאים באופן טבעי בחלבון הביצה, זאת בנוסף לחלבון איכותי ומזין שהגוף שלנו צריך", אומרת ד"ר צ'אקון. "אספקה של קולגן מחלבון הביצה יכולה לסייע לגוף. מומלץ לצרוך עד שבע ביצים בשבוע".

2. תרד

מאכל עשיר בסידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, חומצה פולית ועוד. ד"ר איילין טוענת כי "מזונות המכילים ויטמינים A, C, E וקרוטנואידים מעולים לבריאות העור ומונעים את הזדקנותו".

3. רימון

הרימונים ידועים כמזינים במיוחד ויש להם סגולות רבות. "הם עשירים בחומרים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון שעשויים לשפר את גמישות העור ולהגן מפני נזקים בעור והזדקנות מוקדמת", אומר ד"ר אנריצה. אכילת רימון אחד בלבד מעניקה כ-28 מ"ג של ויטמין C, כמעט 50% מהצריכה היומית.

4. עגבניות

"הן נחשבות למזון-על מעולה שמסייע בטיפוח העור", אומרת ד"ר צ'אקון. "בנוסף, הן עשירות בבטא קרוטן וויטמין C, שידוע כתורם משמעותי לעור זוהר ורענן". הליקופן שבתוכה מסייע לעור להגן על עצמו.

5. אבוקדו

"הוא נחשב כבר שנים למזון על מעולה לעור זוהר בכל גיל", מסבירה ד"ר צ'אקון, "ומסייע במיוחד בגיל הבוגר יותר. מעבר לסגולות שלו לשמירת העור הוא גם עשיר בוויטמין E ובשומנים טובים".

6. דגים שומניים

ד"ר איליין פ. קונג אומרת כי "עור של דג הוא מקור עשיר לקולגן. דג סלמון הוא מקור מצוין לחומצות שומן מסוג אומגה 3 שעשויות לשפר את יצירת הקולגן בגוף".

תגיות:קמטיםבריאות העור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה