הום סטיילינג

את לא צריכה עוד מקומות אחסון - הכירי את השיטה שתעשה לך סדר בחיים

רוצה חיים פשוטים (ומאושרים) יותר? בלי עומס בסלון, במטבח ובחדר הילדים? הכירי את שיטת המינימליזם. לא, זו לא עוד שיטה לסדר את הבית באמצעות קופסאות ואביזרי אחסון – זו דרך חיים

אא

את פותחת את הדלת אחרי יום מתיש ונכנסת לבית עמוס ומבולגן. על הרצפה צעצועים ושמיכות. על הספה ערמה של כביסה לקיפול. שולחן האוכל מכוסה בחשבונות, בציורים של הילדים ובקופסאות אוכל ריקות. השיש במטבח גדוש במכשירי חשמל ובכלים מלוכלכים. את מרגישה חסרת אונים. אפילו מקום להניח את התיק אין לך. את מחפשת מקום לשבת ולהירגע, אבל לא מוצאת פינה אחת מסודרת. מוכר לך? מכירה את התחושה שהעומס משתלט עליך? את יודעת שמשהו צריך להשתנות כדי להחזיר את האיזון לחיים, והמשפיענית ההיא באינסטגרם הבטיחה שאם רק תשקיעי בכמה מוצרי אחסון, הבית שלך יראה כמו במגזינים. אחותי, את לא צריכה עוד מקומות אחסון, את צריכה פחות דברים.

מהו מינימליזם?

שיטת המינימליזם היא גישה לחיים שמתמקדת בפשטות, במיעוט,  ובמיקוד בדברים החשובים באמת. המינימליזם אינו רק סגנון עיצובי, אלא ממש דרך חיים. המטרה היא לשחרר את עצמנו מעודף חומרי, נפשי או כל דבר אחר שמכביד עלינו, כדי שנוכל לחיות חיים פשוטים יותר ומלחיצים הרבה פחות.

איך חיים מינימליזם?

החיים כמינימליסטית כוללים תהליך של "הפשטה" (מלשון פשטות)  והתמקדות במה שחשוב. זה יכול לבוא לידי ביטוי בעיצוב הבית, בניהול הזמן שלך ואפילו במערכות יחסים עם הקרובים לך. להלן כמה חוקי בסיס לחיים מינימליסטים:

מינימליזם בבית

סינון תקופתי

פעם בחודש, עברי על החפצים בבית ובדקי האם השתמשת בהם בששת החודשים האחרונים. אם לא, כנראה שהם אינם נחוצים.

פרטי נוסטלגיה

חפצים שיש להם ערך רגשי חשוב לשמור במקום מסודר, אך יש להימנע מאגירתם. בחרי פריטים בודדים בעלי ערך מיוחד עבורך ואת היתר השאירי בזיכרון או בתמונות.

סדר וארגון

לכל חפץ צריך להיות מקום מוגדר. אם אין לך מקום מוגדר לפריט מסוים, אולי הוא לא נחוץ.

כמו כן, השתמשי במדפים, קופסאות וארונות כדי לשמור על סדר ולמנוע הצטברות חפצים במקומות שונים בבית. הסלון הוא לא חדר משחקים, פינת האוכל היא לא פינת עבודה, וארון הספרים הוא לא מקום אחסון של כל הפיצ'פקעס שאין לך מושג איפה לשים.

מדיניות "אחד נכנס, אחד יוצא"

על כל פריט חדש שנכנס לבית, פריט ישן צריך לצאת ממנו. כך תוכלי למנוע עומס של חפצים ולשמור על האיזון בבית. לדוגמה, אם קנית סיר חדש כי הישן כבר נהרס, השליכי את הסיר הישן לפח ואל תשמרי אותי למקרה ש... משהו נכנס – משהו יוצא.

רכישה מודעת

צאי לקניות רק עם רשימה מסודרת של מה שאת באמת צריכה. אל תסטי מהרשימה ותקני "כי היה במבצע". בדרך כלל אלה דברים שאת לא באמת צריכה.

כמו כן, שאלי את עצמך לפני כל רכישה: האם אני באמת צריכה את זה? האם זה משפר את איכות חיי? האם יש לי כבר משהו דומה?

חוק ה-30 יום

"חוק ה-30 יום" אומר שאם את רוצה לקנות משהו שאינו חיוני, חכי 30 יום. אם לאחר 30 יום עדיין תרגישי שאת זקוקה לו, קני  אותו.

השקיעי בפריטים איכותיים

במקום לקנות דברים זולים ולהחליף אותם כל שנה, השקיעי בפריטים איכותיים ועמידים שישרתו אותך לאורך זמן. זה יכול להיות בגדים, רהיטים או מכשירים חשמליים. במצטבר, הבחירה הזולה היא הכי יקרה.

מינימליזם בעבודה ובניירת הביתית

שולחן העבודה

שמרי על שולחן עבודה נקי ומאורגן. השתמשי בכלים דיגיטליים כדי לנהל משימות במקום לפזר דפי ממו בכל מקום (שלום "גוגל קלנדר").

סדר עדיפויות

הגדירי מטרות ברורות ופשוטות, והתמקדי בעבודה שמביאה הכי הרבה ערך לך ולמקום העבודה שלך. לאחר מכן, התמקדי במשימות החשובות ביותר והתעלמי מהסחות דעת.

מעבר לדיגיטל

סרקי מסמכים חשובים ואחסני אותם בענן או בכונן קשיח חיצוני. כמו כן, בקשי לקבל חשבונות וקבלות במייל ולא בדואר פיזי. שמרי  את הקבצים במחשב בצורה מאורגנת.

סינון מסמכים

כל כמה חודשים, עברי על המסמכים הפיזיים ושמרי רק את הנחוצים באמת. את השאר שלחי לגריסה. מסמכים חשובים כמו חוזים, תעודות וכד', שמרי במקומות מאובטחים ונגישים, ואת כל השאר אחסני בצורה מסודרת.

התמודדות עם ניירת יתר

ברגע שאת מקבלת דואר או מסמך כלשהו, החליטי אם לשמור אותו, לסרוק אותו או לזרוק אותו. אל תניחי בצד ותעבירי אותו ממקום למקום. אם אין בו צורך – זרקי באופן מידי לפח. אם הוא חשוב, תייקי אותו במקום.   

 

לסיכום, המינימליזם דורש שינוי מחשבתי והתמדה, אך הוא יכול להוביל לחיים מאורגנים, רגועים ומספקים יותר. על ידי יישום עקרונות כמו סינון תקופתי, קנייה מודעת ומעבר לדיגיטל, תוכלי להפחית את העומס הפיזי והנפשי, וליהנות מחיים פשוטים וממוקדים יותר.

 

תגיות:ביתסדרמינימליזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה