חדשות בארץ

20 רקטות נורו מחאן יונס אל העוטף, הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות

חלק מהרקטות יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל נערך לסיום הפעולה ברפיח ומעבר ללחימה יותר ממוקדת. מצרים דחתה הצעה להעתיק את מעבר רפיח למקום אחר

אא

מחבלים שיגרו היום (שני) 20 רקטות ממרחב חאן יונס ברצועת עזה למרחב העוטף. מצה"ל נמסר כי חלקן יורטו, אך מוכרות נפילות במספר מרחבים בעוטף עזה, ללא נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בתקיפה ארטילרית לעבר מקורות הירי. הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי וטען בהודעה שפרסם כי "הירי - בתגובה לפשעי האויב הציוני".

נערכים לסיום הלחימה ברפיח, במתכונתה הנוכחית

בחדשות 12 דווח אמש כי הקבינט המדיני יורה בימים הקרובים לצבא להכריז על סיום הפעולה ברפיח וסיום המלחמה בצורתה הנוכחית. הפעילות ההתקפית תימשך מן האוויר ובקרקע בצורה ממוקדת.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש דיון עם בכירי צה"ל על המשך הלחימה בדרום. בדיון השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, ראש המל"ל צחי הנגבי, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, ראש אמ"ן הפורש אלוף אהרון חליוה, וכן ראש אגף המבצעים בצה"ל, מפקד זרוע היבשה, מתאם הפעולות בשטחים וכמה מפקדי אוגדות.

ב"שלב ג'", כפי שמכונה המשך הלחימה בעזה, צה"ל יחזיק במסדרון נצרים ובציר פילדלפי וייצא מהם לפעולות ממוקדות ברחבי הרצועה. העיתון "אל-אחבאר" דיווח ממקורות מצרים כי ישראל הודיעה על "הקמת אזור חיץ בציר פילדלפי". על פי הדיווח, ההודעה נמסרה במסגרת הפגישות השוטפות של הוועדה הצבאית המשותפת, הכוללת גורמי צבא אמריקנים, ישראלים ומצרים.

מטרת אזור החיץ, על פי העיתון הלבנוני, היא לאפשר לכוחות הישראלים לצאת ולהיכנס מהרצועה אחרי סיום המבצע הצבאי ברפיח. עוד נכתב כי במצרים הביעו התנגדות גם להקמתו של אזור החיץ, אך ארה"ב תומכת. ישראל הציעה למצרים להעתיק את מעבר רפיח לקרבת מעבר כרם שלום, אולם המצרים התנגדו לכך.

(צילום: דובר צה"ל)

תקיפות בלבנון

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנים צבאיים במרחב הכפר כילא ותשתיות טרור במרחבים חולא, אל ביידא ורב א-תלתין שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום למרחב א-דהירה שבדרום לבנון.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשיגורים לעוטף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה