חדשות בריאות

מחקר חדש: שימוש במכשיר שמיעה מסייע במניעת דמנציה

המחקר מצא קשר ישיר בין ירידה בשמיעה לבין סיכון מוגבר להופעת דמנציה. ד"ר עודד כהן מנהל יחידת אף אוזן גרון ביה"ח אסותא אשדוד: "מי שנמנע מעטיית מכשיר שמיעה לא רק פוגע באיכות חייו, אלא גם מגביר משמעותית את הסיכון לחלות"

כוונון מכשיר שמיעה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)כוונון מכשיר שמיעה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מחקר חדש שנעשה על ידי אוניברסיטה בדנמרק, על יותר מחצי מיליון איש ובמשך שמונה שנים, מצא קשר ישיר בין ירידה בשמיעה לבין סיכון מוגבר להופעת דמנציה. המחקר מדגיש את החשיבות הרבה של טיפול בירידה בשמיעה על ידי שימוש במכשירי שמיעה.

על פי המחקר, שפורסם היום (שני), אנשים עם ירידה בשמיעה נמצאים בסיכון מוגבר להופעת דמנציה, כאשר הקשר חזק יותר בקרב אנשים עם ירידה בשמיעה חמורה. לצד זאת נמצא כי שימוש במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון להופעת הדמנציה. אנשים עם ירידה בשמיעה שלא השתמשו במכשירי שמיעה היו בסיכון גבוה יותר לדמנציה מאשר אלו שכן השתמשו במכשירים אלו.

ד"ר עודד כהן, מנהל יחידת אף אוזן גרון באסותא אשדוד הסביר: "ההסבר לכך הוא שהמוח שלנו צריך גירוי וחוש השמיעה הוא גירוי חשוב והיעדרו עלול לפתח התנוונות של המוח. השימוש במכשירי שמיעה שומר על גירוי המוח, מקטין את הסיכון להופעת דמנציה ומשפר את איכות החיים של מבוגרים הסובלים מירידה בשמיעה. אנו ממליצים לכל מי שסובל מירידה בשמיעה לפנות לבדיקות ובמידת הצורך לעשות שימוש במכשירי שמיעה. ככל שנקדים את הטיפול נשפר את איכות החיים שלנו וגם נעשה צעד מניעתי קריטי נגד הופעת מחלה קשה".

תגיות:מכשיר שמיעהדמנציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה