חדשות בארץ

שחרורו של מנהל בית החולים שיפא: שב"ס הציג את צו השחרור חתום בידי צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הודיעו כי לא ידעו על הכוונה לשחרר את מנהל בית החולים, שנעצר בעזה בגין שיתוף פעולה עם חמאס. שירות בתי הסוהר טוען ששב"כ וצה"ל הם שקיבלו את ההחלטה

מעצר מחבל, ארכיון (צילום: משטרת ישראל)מעצר מחבל, ארכיון (צילום: משטרת ישראל)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הודיעו בצהריים (שני) כי לא היו מעודכנים בדבר ההחלטה לשחרר מהכלא הישראלי את מנהל בית החולים שיפא. מוחמד אבו סלמיה, שנעצר בחודש נובמבר בגין שיתוף פעולה עם חמאס, הוחזר היום לשטח הרצועה.

נתניהו הורה לקיים בירור בנושא ולתחקר מי נתן את ההנחיה לשחררו. ההערכה הראשונית הייתה כי שירות בתי הסוהר הוא שעומד מאחורי השחרור, בשל "מצוקת מקומות כליאה", אולם השירות הודיע כי ההחלטה התקבלה על ידי שב"כ וצה"ל, והציג את הצו החתום בידי תת אלוף במילואים מאיר חן, המורה על שחרור העצור, שהוחזק בכלא נפחא ולא בשדה תימן, היכן שמוחזקים עצורי הנוח'בה.

השב"כ הגיב לשחרור וציין כי "לאחרונה התקבלה החלטה על שינוי ייעודו של מתקן 'שדה תימן', כך שיוחזקו בו עצורים לתקופות קצרות בלבד. בהתאם לכך נדרשו שב"כ וצה"ל, בהמשך לדיונים שהתקיימו בראשות המל"ל, לפעול לשחרור עשרות עצורים בכדי לפנות מקומות כליאה. מזה כשנה מתריע השב"כ בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה, נוכח הצורך במעצר מחבלים ביו"ש וברצועת עזה. מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה. גם הלילה בוטלו מעצרים ובכללכם מעצר מבוקשים המתכננים פעילות טרור כנגד אזרחי ישראל".

"לצערנו, פניות אלה, בכתב ובעל פה, שהועברו לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשרד לביטחון לאומי, האמון על כך, לא הועילו, ובפועל לא גדל מספר מקומות הכליאה באופן ההולם את הצורך. בהמשך לכך, שב"כ התנגד לשחרר עצורים פלסטיניים משטחי יו"ש, מהם נשקפת מסוכנות מיידית ופעילי נוח׳בה של חמאס המעורבים בלחימה ובפגיעה באזרחים ישראלים. לכן, לאור הצורך המדינתי כפי שנקבע על ידי המל"ל הוחלט על שחרור מספר תחום של עצורים מהרצועה, מהם נשקפת מסוכנות פחותה, וזאת לאחר בחינת המסוכנות הנשקפת מכלל העצורים".

הצו החתום על ידי צה"ל לשורור מנהל שיפאהצו החתום על ידי צה"ל לשורור מנהל שיפא

לסיכום הודיע השב"כ כי "על אף שמנהל בית החולים שיפא עומד בכלל התבחינים אודות רמת המסוכנות הנשקפת ממנו אל מול אסירים אחרים - האירוע יתוחקר. בלית ברירה, ללא פתרון מיידי למצוקת מקומות הכליאה, מעצרים ימשיכו להתבטל ועצורים ימשיכו להשתחרר".

שירות בתי הסוהר ביקש להבהיר כי "לצערנו בשל פרסומים שקריים, אנו נאלצים לחשוף את צו השחרור של מנהל בית החולים בשיפא. בניגוד לטענות השיקריות המתפרסמות בשעות האחרונות,  מי שקיבל את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא' הוא צה"ל ושב"כ  - ולא שב"ס. שב"ס אינו מקבל החלטות על דעת עצמו לשחרר אסירים מכל סוג שהוא, אלא אמון על כליאת אסירים בלבד. בנוסף, מנהל בית החולים לא שוחרר בשל מצוקת הכליאה, העצור שוחרר מתאו בכלא נפחא. לכן, כל טענה בנוגע לכשל בשחרור פוגע במקצועיות וטוהר המידות של לוחמי הכליאה המתמודדים יום יום עם הגרועים שבמרצחים".

כאמור, אבו סלמיה הואשם על ידי צה"ל ומערכת הביטחון, כי בית החולים שלו שימש כתשתית טרור במשך שנים ובו פעלו מחבלים. בחודש נובמבר האחרון צה"ל ושב"כ פרסמו כי "ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל, על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה מתחת לבית החולים. בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו".

בהודעה הודגש גם כי לאחר הטבח שביצע חמאס בשמחת תורה השתמש הארגון בבית החולים כמקלט למחבליו ואף העביר לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. עוד הזכיר צה"ל כי דו"ח פתולוגי אישר שרצח רב"ט נועה מרציאנו הי"ד בוצע בשטח בית החולים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי על ידי גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא".

גם שר הביטחון מיהר להבהיר: "נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב"כ והשב״ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון".

תגיות:שחרורמנהל בית החולים שיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה