חדשות בארץ

בשל תמיכתה בטרור: משפחות שכולות תובעות 210 מיליוני שקלים מהרשות הפלסטינית

עשרות משפחות שכולות הגישו תביעה נגד הרשות הפלסטינית לבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה מתבססת על החוק שעבר באחרונה בגין הזכות לתבוע מעורבים בטרור

הפיגוע בבית קמה, ארכיון (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)הפיגוע בבית קמה, ארכיון (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)
אא

עשרות משפחות שכולות הגישו היום (שני) תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים על סך 210 מיליוני שקלים נגד הרשות הפלסטינית. 

התובעים טוענים כי "הרשות הפלסטינית יוזמת, תומכת ומעודדת טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל ומתגמלת טרוריסטים בכסף רב, על ידי תשלומים למבצעי הטרור ולבני משפחותיהם לפי המשוואה: 'יותר דם שווה יותר כסף'".   

בין התובעים משפחות שכולות שקרוביהן נרצחו בפיגועים שהתרחשו בשנים האחרונות, כמו הפיגוע בעיר אלעד ביום העצמאות לפני כשנתיים, במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר ועוד מספר רב של פיגועים.

התביעה מתבססת על חוק פיצוי נפגעי טרור שאושר לפני כשלושה חודשים בכנסת. החוק קובע כי נפגעי טרור יוכלו לתבוע את מי שמעביר מימון לטרור ומעודד פיגועים באמצעות תשלום משכורות למחבלים, ולקבל פיצויים בסך 10 מיליוני שקלים למשפחה שקרובה נרצח בפיגוע טרור, וחמישה מיליוני שקלים לכל מי שנפצע.

"עניינה של תביעה זו במעשי טרור אכזריים וזוועתיים אשר בעקבותיהם נגדעו חייהם של בני אדם רבים ונפצעו אחרים כשכל חטאם הוא היותם יהודים וישראלים. הנתבעת (הרשות הפלסטינית) עודדה, תמכה ואשררה מעשי טרור אלו, בין היתר באמצעות תשלום תגמולים למבצעי מעשי הטרור ולבני משפחותיהם" – נכתב בתביעה.

בנוסף צויין בתביעה כי "הרשות הפלסטינית הפעילה טרור באמצעות ארגונים צבאיים שפעלו מטעמה, יזמה פיגועי טרור רצחניים נגד אזרחי מדינת ישראל, הסיתה לרצח ישראלים, עודדה ביצוע פעולות טרור, כלאה ועינתה סייענים שסייעו בסיכול טרור ומימנה, הניעה ואשררה פיגועי טרור בין היתר באמצעות אספקת ציוד לחימה וכלי נשק והענקת משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם, "כאשר היא מעודדת בכך את המרצחים הבאים".

עו"ד ברק קדם, המייצג את התובעים, אמר כי "המלחמה בטרור מתרכזת בימים אלו בשני מוקדים: ברצועת עזה ובאולמות בית המשפט. ברצועת עזה נלחמים חיילינו בטרור. באולמות בתי המשפט אנו נלחמים בעידוד הטרור של הרשות הפלסטינית. נילחם בכל החזיתות עד לניצחון".

כזכור, לפני כשבועיים הגישו כמאה ישראלים שנפגעו בטבח חמאס בשמחת תורה, או איבדו את קרוביהם, תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד ארגון אונר"א. מגישי התביעה טוענים כי במשך שנים הפעילה אונר"א מערך של הלבנת כספים, אשר גרם לכך שחלק מכספי הסיוע שהועברו לרצועת עזה הגיעו לידי ארגון הטרור, במקום לתושבים שהיו זקוקים לעזרה.

בנוסף, טוענים נפגעי הטבח כי אונר"א אפשרה לחמאס לחפור מנהרות ולהקים מרכזי פיקוד מתחת למתקנים של הארגון, וכי עובדים של אונר"א השתתפו בהתקפת הפתע בשמחת תורה.

תגיות:הרשות הפלסטיניתתביעהנפגעי טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה