חדשות בעולם

נס גלוי באוקראינה: הטיל הרוסי פגע בבניין, אבל נעצר בתקרה של משפחה יהודית

טיל רוסי שוגר לעבר בניין בעיר דניפרו שבאוקראינה. ארבע קומות קרסו, אך הטיל נעצר כאשר הגיע לביתה של משפחה יהודית שמתגוררת במקום: "גם הגויים מדברים על זה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, וערים רבות באוקראינה סופגות הפגזות. בסוף השבוע האחרון, זמן קצר לפני כניסת השבת בעיר האוקראינית דניפרו, טיל רוסי חדר לבניין מגורים. אזרח אוקראיני נהרג, ועוד 12 נפצעו. ראש הנפץ, שהיה במשקל של כמה מאות ק"ג, לא התפוצץ, אך נגרם נזק כבד לבניין.

הטיל גרם לקריסת ארבע קומות בבניין, אך נעצר בתקרת הבית של משפחה יהודית. לאחר מכן התברר כי המשפחה לא הייתה בביתה. באחת הדירות, בה מתגוררת משפחה של שלוחי חב"ד, התנפצו זכוכית אך איש לא נפגע. בקהילה המקומית מדברים על הנס הגלוי שקרה, זאת משום שלא מעט משפחות יהודיות מתגוררות במקום ואיש לא נפגע. היהודים המתגוררים בבניינים הסמוכים בירכו בשבת ברכת "הגומל" במרכז "מנורה", המרכז היהודי של דניפרו.

אחד משליחי חב"ד, שמתגוררים בבניין סמוך, אמר לאתר ynet: "שמענו פיצוץ אדיר וראינו עשן ואובך מחניקים שעלו מהבניין. מדובר בנס גדול, שכן אם ראש הנפץ היה מתפוצץ מניין ההרוגים היה מגיע לעשרות רבות. גם הגויים כאן מדברים על הנס הגדול שאירע".

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה, הוסיף: "הלב כואב על כל אדם שנפגע במלחמה הזו, שבכל יום גובה את חייהם של צעירים אוקראינים בשדה הקרב ושל אזרחים אוקראינים חפים מפשע כתוצאה מפגיעת מל"טים וטילים. אנו שמחים שיהודי העיר יכולים להרגיש את החיבוק והגיבוי מהקהילה היהודית למרות כל האתגרים, ואנו בטוחים ומתפללים שבקרוב יגיע משיח ואיתו יגיע השלום לעולם כולו".

תגיות:רוסיהאוקראינהנסנס גלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה