חדשות כלכלה

עכשיו זה רשמי: מחירי המזון בישראל – הגבוהים בעולם

ארגון ה-OECD פרסם את מדד יוקר המחיה, לפיו על כל 1,000 שקלים תשלמו 520 שקל יותר. מה לגבי מחירי הבשר והגבינות, ואיזו מדינה היא היחידה שיקרה יותר מישראל במחירי הלחם?

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

אם הרגשתם שרמת המחירים בישראל מופרזת – אתם בהחלט צודקים. על פי ממצאים שפורסמו אתמול (שני) על ידי ארגון ה-OECD, מחירי המזון והמשקאות בישראל הם השניים בגובהם במדינות המפותחות. לפי הנתונים, מחירי המזון והמשקאות בארץ גבוהים בשיעור של 52% מממוצע המחירים ביתר המדינות החברות בארגון. המשמעות פשוטה: על קנייה של 1,000 שקל, תשלמו עוד 520 שקל - לא פחות.

עוד עולה מהנתונים, כי מחירי לחם ודגנים בישראל הם השניים בגובהם בעולם, ב-49% מהממוצע. שוויץ הוא המקום היחיד שבו מחירי הלחם גבוהים יותר, אבל שאר המחירים בכל הקטגוריות נמוכים יותר.

ומה לגבי מחירי הבשר? ישראל היא במקום ה-4 בגובה מחירי הבשר. בממוצע, אז הישראלים משלמים 64% יותר משאר המדינות.

לגבי מחירי הגבינה, החלב והביצים בישראל - הם השניים בגובהם. הישראלים משלמים 64% יותר כשרק קוריאה הדרומית ממוקמת גבוה יותר. בירקות ופירות, הישראלים נמצאים במקום ה-7 מבין 38 מדינות - 25% יותר מהממוצע למוצרים.

באשר לשמן זית, ישראל ממוקמת חמישית מבין מדינות המערב – 36% יותר. ומה עם מחירי הרכב? הם גבוהים ב-52% מאשר בשאר המדינות. המקום היחיד שבו המחירים שפויים הוא מחירי שירותי התקשורת והסלולר, שנמוכים ב-30%.

תגיות:יוקר המחיהOECD

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה