חדשות בארץ

בן גביר: "צפוף למחבלים בכלא? שיחשבו לפני שהם שוחטים יהודי"

השר לביטחון לאומי עונה לביקורות נגדו: "גם אחרי שתושלם הוספת מקומות הכליאה החדשים, למחבלים יהיה צפוף. כבר הצעתי פתרון הרבה יותר פשוט - עונש מוות למחבלים, שיפתור את הסוגיה"

אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ענה היום (שלישי) לטענות שהופנו כלפיו על ידי השב"כ, בעניין שחרור מנהל בית החולים שיפא והוספת מקומות כליאה חדשים.

"השב”כ, בפיקודו של רונן בר", כתב בן גביר, "נעמד על רגליו האחוריות ושכנע פעם אחר פעם את ראש הממשלה שהרעת תנאי המחבלים תוביל להסלמה, לפיצוץ, להבערת המזרח התיכון. לאחר פרוץ המלחמה, הצלחתי לבצע סוף כל סוף את הרפורמה המיוחלת. תנאי המחבלים בכלא צומצמו למינימום: מחבלים המשוחררים כיום ממאסר מעידים על כך שלא ירצו לשוב לכלא הישראלי לעולם. בתי הכלא של מדינת ישראל הם כבר לא בדיחה עצובה".

"כחלק מהמלחמה, הצבא ביצע מעצרים רבים של מחבלים ומבוקשים בטרור באיו”ש, לצד מחבלים רבים שהובאו מעזה. חלק גדול מהעצורים שוכנו במחנה צבאי, שדה תימן, שם הוחזקו בידי הצבא", הוסיף השר. "לאחרונה, בעקבות עתירה לבג”ץ, המלינה על תנאי המחבלים שם, בצה”ל ובשב”כ מיהרו להתקפל, ולהודיע כי ייבחנו תנאי הכליאה במקום, וכי מספר האסירים המוחזקים במקום יצומצם. בפועל נוצר מצב בו בגלל תנאי המחיה הקשים של האסירים (אנחנו מדברים על מחבלים מתועבים, כן?), ישנם כעת 1,500 מקומות כליאה פנויים בשדה תימן".

עוד כתב בן גביר: "גם בבתי הכלא המצויים תחת אחריות שב"ס, בהם נקלטו מחבלים רבים, נוצרה צפיפות. אך מעולם לא העליתי בדעתי לשחרר מחבלים מהכלא כי צפוף להם. וזוהי ליבת המחלוקת ביני לבין ראש השב”כ: רונן בר טוען שתנאי המחבלים בכלא, בהם הצפיפות, נראים רע בעולם, ועלולים להוביל להסלמה".

“אם לכל מדינה אחרת בעולם היו עושים מה שנעשה לנו, היא הייתה עושה פי כמה וכמה מול אותם מחבלים – ושמה פס אחד גדול על כל המצקצקים בלשונם. צפוף להם? פעם הבאה שיחשבו פעמיים לפני שהם יוצאים לשחוט ולבזוז.

"שב"ס החל כבר בפרויקט בינוי מואץ של מקומות כליאה חדשים, ומאז אוקטובר נוספו 2,500 מקומות כליאה חדשים. פרויקט נוסף החל בחודש אפריל האחרון, והוא כולל בניית 936 מקומות כליאה נוספים המתבצעת כעת, כאשר בנוסף לבינוי החירום במלחמה, שב”ס ישלים עד סוף השנה פרויקט בינוי של כ-1,200 מקומות כליאה ברחבי הארץ. כל זה, לצד העובדה שמאז תחילת המלחמה קלט שב”ס מספר שיא של למעלה מ-5,000 מחבלים שנעצרו בידי כוחות הביטחון".

לסיום, בן גביר בחר לעקוץ את האמירות נגדו וכתב: "ייתכן מאוד שגם אחרי שתושלם הוספת מקומות הכליאה החדשים, למחבלים הרבים יהיה עדיין צפוף בכלא. אני כבר הצעתי פתרון הרבה יותר פשוט, של חקיקת עונש מוות למחבלים, שתפתור את סוגיית הצפיפות - חקיקה שגם אליה השב"כ מתנגד בתוקף. אבל עד שהחקיקה הזו בעזרת השם תעבור, לא יקרה כלום אם למחבל נוח'בה, ששרף תינוקת, יהיה צפוף בתא המאסר בו הוא נמק".

תגיות:שב"כרונן ברבתי כלאאיתמר בן גבירחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה