חדשות בארץ

נפגעי הטבח לבית משפט בארה"ב: להטיל אחריות גם על איראן, סוריה וצפון קוריאה

נפגעים ממתקפת חמאס על יישובי העוטף ובני משפחותיהם הגישו תביעה לבית משפט פדרלי בארה"ב. טוענים שאותן מדינות עמדו מאחורי ארגון הטרור

התקיפה על כפר עזה, ארכיון (צילום: Gili Yaari /FLASH90)התקיפה על כפר עזה, ארכיון (צילום: Gili Yaari /FLASH90)
אא

הליגה נגד השמצה בארה"ב עדכנה היום (שלישי) כי יותר מ-100 נפגעי טבח 7 באוקטובר, פצועים וקרובי משפחה של הנרצחים, הגישו בארה"ב תביעת נגד איראן, סוריה וצפון בקוריאה. לטענת התובעים שלושת המדינות סיפקו תמיכה חומרית לחמאס, שאפשרה לו לבצע את מתקפת הטרור.

התביעה, הכוללת 125 תובעים, הוגשה לבית משפט פדרלי בוושינגטון, על ידי הליגה נגד השמצה ומשרד עורכי הדין קרואל ומורינג (Crowell & Moring), המייצגים את העותרים שהם אזרחי ארה"ב או קרובים מדרגה ראשונה של אזרחי ארה"ב שנרצחו בטבח. הם תובעים פיצוי כספי בהתאם לחוקים הפדרליים והמקומיים בארה"ב.

כל אחד מהתובעים בתביעה זו הוא אזרח ארה"ב, או בן משפחה של אזרח ארה"ב, ועל כן זכאי להגיש תביעה בגין מקרי המוות והפגיעות הפיזיות והנפשיות שגרם חמאס. התיק מפרט את הזוועות שחוו הקורבנות מידי מחבלי חמאס במקומות רבים, ביניהם פסטיבל הנובה, קיבוץ בארי, קיבוץ סעד, קיבוץ כיסופים, בסיס סופה, קיבוץ ארז, קיבוץ עלומים, קיבוץ ניר עוז, והעיר אופקים.

כזכור, אתמול הגישו עשרות משפחות שכולות תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים על סך 210 מיליוני שקלים נגד הרשות הפלסטינית. התובעים טוענים כי "הרשות הפלסטינית יוזמת, תומכת ומעודדת טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל ומתגמלת טרוריסטים בכסף רב, על ידי תשלומים למבצעי הטרור ולבני משפחותיהם לפי המשוואה: 'יותר דם שווה יותר כסף'".  

בין התובעים משפחות שכולות שקרוביהן נרצחו בפיגועים שהתרחשו בשנים האחרונות, כמו הפיגוע בעיר אלעד ביום העצמאות לפני כשנתיים, במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר ועוד מספר רב של פיגועים.

התביעה מתבססת על חוק פיצוי נפגעי טרור שאושר לפני כשלושה חודשים בכנסת. החוק קובע כי נפגעי טרור יוכלו לתבוע את מי שמעביר מימון לטרור ומעודד פיגועים באמצעות תשלום משכורות למחבלים, ולקבל פיצויים בסך 10 מיליוני שקלים למשפחה שקרובה נרצח בפיגוע טרור, וחמישה מיליוני שקלים לכל מי שנפצע.

כמו כן, לפני כשבועיים הגישו כמאה ישראלים שנפגעו בטבח חמאס, או איבדו את קרוביהם, תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד ארגון אונר"א. מגישי התביעה טוענים כי במשך שנים הפעילה אונר"א מערך של הלבנת כספים, אשר גרם לכך שחלק מכספי הסיוע שהועברו לרצועת עזה הגיעו לידי ארגון הטרור, במקום לתושבים שהיו זקוקים לעזרה.

בנוסף, טוענים נפגעי הטבח כי אונר"א אפשרה לחמאס לחפור מנהרות ולהקים מרכזי פיקוד מתחת למתקנים של הארגון, וכי עובדים של אונר"א השתתפו בהתקפת הפתע.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתביעה בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה