בריאות ותזונה

קשה לכם לשתות מים? 5 פירות וירקות שיצילו אתכם מהתייבשות בקיץ

שמירה על מאזן הנוזלים התקין בגוף היא חיונית - במיוחד בחודשי הקיץ החמים. לא אוהבים מים? הנה 5 פירות וירקות שיעזרו לכם לא להתייבש

אא

הקיץ הישראלי חם ולח, והשמש החזקה עלולה לגרום לאיבוד נוזלים ולהתייבשות. שמירה על תזונה נכונה ושתייה מספקת היא קריטית. אחת הדרכים הטובות ביותר להימנע מהתייבשות היא לצרוך פירות וירקות עשירים במים. הנה חמישה שיוכלו לסייע לכם לעבור את הקיץ בשלום.

1. אבטיח

אין פרי שמסמל את הקיץ יותר מאבטיח. האבטיח מכיל כ-92% מים, והוא אחד הפירות העשירים ביותר בנוזלים. בנוסף להיותו מרענן ומתוק, האבטיח מכיל גם ויטמינים ומינרלים חשובים כמו ויטמין C, ויטמין A וליקופן, נוגד חמצון המסייע להגן על העור מנזקי השמש.

2. מלון

בדומה לאבטיח, המלון הוא פרי עסיסי המכיל כ-90% מים. מלון הוא מקור טוב לוויטמינים כמו ויטמין C וויטמין A, וכן לאשלגן, מינרל המסייע לשמירה על מאזן הנוזלים בגוף. צריכת מלון קר ומרענן יכולה להיות דרך נהדרת להימנע מהתייבשות.

3. מלפפון

המלפפון הוא ירק פופולרי ביותר, והוא מכיל כ-95% מים, מה שהופך אותו לבחירה מעולה לקיץ. בנוסף למים, המלפפון מכיל גם סיבים תזונתיים, ויטמין K וויטמין C. הוא מרענן וקל לעיכול, ולכן ניתן להוסיף אותו בקלות לסלטים, לשייקים או פשוט לאכול אותו כנשנוש קר.

4. סלרי

סלרי הוא ירק נוסף שעשיר במים, עם כ-95% מים בתוכו. מלבד להיותו מרענן, הסלרי מכיל גם סיבים תזונתיים, ויטמין K וויטמין A. הוא ידוע בתכונותיו המבריאות וביכולתו לעזור להוריד לחץ דם. אפשר לצרוך סלרי כחלק מסלטים, ממרחים או כחטיף בפני עצמו.

5. תפוז

התפוז מכיל כ-86% מים והוא פרי עשיר בוויטמין C, ויטמין המסייע לחיזוק מערכת החיסון. התפוז מכיל גם סיבים תזונתיים, שמסייעים לעיכול בריא, ואשלגן, שמסייע בשמירה על מאזן הנוזלים בגוף. פרוסות תפוז קרות יכולות להיות חטיף מרענן וטעים בקיץ.

רק אל תשכחו לשתות גם מים ולהימנע מחשיפה מוגזמת לשמש. קיץ נעים!

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

תגיות:בריאותקיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה