חדשות בארץ

גלנט הודיע: יפעל לאשר לכתוב הי"ד על מצבות חללי צה"ל

המועצה הציבורית להנצחת החייל המליצה לשר הביטחון יואב גלנט לאשר את הוספת הכיתוב למצבות חללי צה"ל. השר יפנה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש ע"פ החוק, כדי לשנות את התקנה

מצבת החלל ישראל יודקין (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)מצבת החלל ישראל יודקין (צילום: Chaim Goldberg/FLASH90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט הודיע הערב (שלישי) כי אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל, בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב "זכרו לברכה" על מצבות צבאיות של חללים, שמשפחותיהם יבקשו זאת.

שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות ולהביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש על פי החוק.

המועצה הציבורית להנצחת החייל, בראשות הפרופ' שלמה מור יוסף, המורכבת מבני המשפחות השכולות והארגונים היציגים- 'יד לבנים' וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, התכנסה היום לבקשת שר הביטחון. המועצה דנה בבקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין, להוסיף את הכיתוב 'השם יקום דמו' למצבתו הצבאית.

בתום הדיון הודיעה המועצה כי החליטה ברוב קולות כי הביטוי 'השם יקום דמו' הוא איננו ביטוי חריג, "אלא משפט מקובל שהינו חלק מהאמונה היהודית". חברי המועצה שהשתתפו בדיון, המליצו לפעול לשינוי התקנות, כך שניתן יהיה להוסיף את הכיתוב למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, למשפחות שיבקשו זאת.

שינוי התקנה מגיע לאחר מאבק שניהלה משפחת יודקין, שבנם, סרן ישראל יודקין הי"ד, תושב כפר חב"ד, נפל לפני קצת יותר מחודש ברצועת עזה. המשפחה פנתה למשרד הביטחון וביקשה להוסיף את הכיתוב, אך נענתה בשלילה בטענה שהחוק לא מאפשר זאת, מאחר וכל המצבות צריכות להיות אחידות. צה"ל הודיע למשפחה כי היא רשאית להוסיף את הכיתוב לרגלי המצבה אך לא במרכזה. המשפחה סירבה ובעקבות כך, בגילוי המצבה, הונחה על הקבר מצבה ללא כיתוב כלל.

תגיות:ישראל יודקיןמצבות חללי צה"להוספת הכיתוב הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה