חדשות בריאות

נוטלים ויטמינים? מחקר חדש: התוסף הזה עלול לגרום למוות מוקדם

אלפי ישראלים נוטלים מולטי ויטמין מדי יום, אך מחקר חדש מצא כי הוא עלול להיות מסוכן. מתי בכל זאת מותר לצרוך אותו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
רבים מכם בוודאי נוטלים ויטמינים על מנת לשפר מדדים מסוימים. אחד הויטמינים הנפוצים ביותר הוא המולטי ויטמין, שנצרך מדי יום על ידי עשרות אלפי ישראלים. אלא שמחקר חדש בארה"ב מצא שההשפעה שלו עלולה להיות הפוכה.

נטילת מולטי ויטמין, כך על פי המחקר שנערך על ידי חוקרים במכון הלאומי לסרטן במרילנד, לא עוזרת לאנשים לחיות יותר ואפילו מגבירה את הסיכון למוות מוקדם. חוקרים בארה"ב ניתחו רישומים של כ-400 אלף איש שאינם חולים, כדי לבחון האם מולטי ויטמינים הפחיתו את הסיכון למוות במהלך 20 השנים הבאות.

התוצאה: אנשים שצרכו מולטי ויטמין היו בסבירות גבוהה יותר למות מאשר אנשים שאינם נוטלים אותו. החוקרים העירו כי "שימוש במולטי ויטמין לשיפור אורך החיים אינו נתמך מדעית".

למרות הפופולריות של המולטי ויטמינים, החוקרים הטילו ספק ביתרונות הבריאותיים שלהם וטענו כי הם עלולים להזיק. תוספי בטא-קרוטן שנמצאים במולטי ויטמין, כך עולה מהמחקר, יכולים להעלות את הסיכון לסרטן ריאות ומחלות לב.

רכיב נוסף שמצטרף למולטי ויטמין הוא ברזל. נמצא כי עומס ברזל מעלה סיכון למחלות לב וכלי דם, וכן לסוכרת ודמנציה. החוקרים לא מצאו כי מולטי ויטמינים הפחיתו סיכון למוות ודיווחו על סיכון תמותה גבוה ב-4% בשנים הראשונות של המחקר.

ד"ר ניל ברנרד מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, שניתח את תוצאות המחקר, אמר כי הויטמינים שימושיים במקרים ספציפיים ואילו חלק מהם עלולים להוביל לאובדן חמור של ראייה. מחקר שנערך לפני כשנתיים מצא כי מולטי ויטמינים עשויים להאט את הירידה הקוגניטיבית בגיל מבוגר.

"מולטי ויטמינים מבטיחים יתר על המידה ולא מספקים", סיכם ד"ר ברנרד. "הנקודה העיקרית היא שהמולטי ויטמינים לא עוזרים. המדע לא שם". לטענתו, במקום לקחת מולטי ויטמין עדיף לאכול מוצרים טבעיים ובריאים, עם סיבים תזונתיים אך ללא ערכי שומן רווי וכולסטרול גבוהים.

תגיות:מחקרברזלמולטי ויטמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה