חדשות בארץ

בחמאס טוענים: "לסינוואר שתי אופציות – אחת מהן היא למות כשהיד"

בארגון הטרור סיפרו לעיתון א-שרק אל-אוסט: "האופציה הנוספת היא הסגת כוחות צה"ל מהרצועה והשלמת עסקה מכובדת. שלושה אנשים בלבד יודעים היכן סינוואר נמצא"

סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב / פלאש 90)סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב / פלאש 90)
אא

בצה"ל ממשיכים לנסות ולאתר את מקום המסתור של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר. ארגון הטרור ממשיך להיות בקשר רציף עם ההנהגה, כולל עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה. העיתון א-שרק אל-אוסט, היוצא לאור בלונדון, פרסם הבוקר (רביעי) דיווח על מצבו של סינוואר, כולל פרטים שנוגעים למקום המסתור שלו.

לפי מקורות בחמאס ששוחחו עם העיתון, בזמן שסינוואר מקפיד להימלט מידי כוחות הביטחון הישראליים, הוא עדיין נמצא בקשר רציף עם אנשי ארגונו. לדברי העיתון, סינוואר מקבל עדכונים כל העת על מצב הלחימה וגם על המשא ומתן לשחרור החטופים.

"סינוואר לומד ובוחן כל יוזמה שמוצגת ומביע עליה את דעתו, תוך שהוא מתייעץ עם מנהיגי התנועה באמצעי תקשורת שונים", נכתב. המקורות הוסיפו כי מנהיג ארגון הטרור תקשר מספר פעמים ב"רגעים קריטיים של המשא ומתן". דווח כי סינוואר שוחח עם הנייה, היושב בקטאר, לאחר שצה"ל חיסל את בניו בעזה. במסגרת השיחה, הביע סינוואר תנחומים והציע תמיכה, אך לא ברור איך היא בוצעה ובאילו אמצעים. ייתכן ומתווכים היו מעורבים בשיחה.

"קבוצה קטנה מאוד של לא יותר משלושה בני אדם יודעים את מיקומו של סינוואר ודואגים לצרכיו, ואת הבטחת דרכי התקשורת שלו עם הנהגת חמאס", אמר מקור בחמאס לעיתון. הם סירבו להתייחס לשאלות האם סינוואר היה יעד לניסיונות חיסול, או האם היה שלב שבו נראה ישראל הצליחה לאתר את מיקומו.

מקורבים לסינוואר טענו כי הוא לא שקל מעולם לעזוב את רצועת עזה, זאת על רקע פרסומים בנושא. לדבריהם, "סינוואר חושב רק על שתי אופציות, אין בדעתו אופציה שלישית - או שהוא יקיים את משימת ה'התנגדות' של עצירת המלחמה, הסגת כוחות צה"ל מהרצועה והשלמת עסקה מכובדת, או שהוא ימות כשהיד".

תגיות:חטופיםחמאסיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה