חם ברשת

"אין רעב בעזה. חמאס גונב את האוכל": הפרשן הישראלי הביך את התקשורת הערבית

פרשן ישראלי נשאל בערוץ סעודי על התנאים של אסירי הנוח'בה בבתי הכלא בישראל ועל הטענות הפלסטיניות לעל רעב ברצועה, והשיב במתקפה: "האם אתה מאמין לזה? אם היית פרשן ולא שופר תעמולה, היית מכבד את המסך"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראיון שהתקיים אתמול (שלישי) בערוץ הסעודי אל-חדת' גרם למבוכה גדולה בעולם הערבי והפך לויראלי ברשתות החברתיות. בעימות שנערך בין ואדיח עוודה, סופר ומנתח פוליטי מנצרת, לבין אלי ניסן, פרשן לענייני ערבים, הטיח האחרון האשמות קשות וגרם למבוכה גדולה בשידור.

ניסן ענה על הטענות שמפיצים הפלסטינים לפיהן בעזה שורר רעב והשיב על שאלות בנוגע לתנאים של המחבלים הנמצאים בבתי הכלא בישראל. "השאלה היא מי יעמיד לדין את האחראים לשדה תימן", תקף עוודה. "לבית המשפט העליון הוגשו עתירות על ארגוני זכויות אדם ישראליים, לא פלסטיניים ולא בינלאומיים, שטוענים שהאסירים הפלסטינים האלה סובלים מהרעבה, עינויים ורצח. 'הארץ', עיתון הארץ העברי... אתה רשאי להגיב על זה ואתה מדבר בשקרים, בעזות מצח ובחוצפה".

בשלב הזה, ניסן ענה בזעם: "אני לא מאמין למה שאתה אומר, ואדיח. האם אתה מאמין במה שאתה אומר? יש רעב ברצועת עזה? אתה צריך להיות מציאותי. אם היית פרשן ולא שופר תעמולה, היה עליך לכבד את המסך".

"אתה דובר חמאס?", הוסיף ניסן. "איני דובר חמאס", השיב עוודה. "אתה אזרח ישראלי ועליך להבין את המצב", הגיב ניסן. לאחר מכן הוא הוסיף ותקף: "אני אלמד אותך לקח עכשיו". בשלב זה, המראיין נאלץ להפסיק וטען כי הדיון אינו ענייני מאחר וניסן נכנס לדבריו של עוודה, שאמר: "אני תמה מדוע אתה מתפוצץ כל כך מהר כשאינך מוצא תשובה אובייקטיבית. עדיף לך לסגת ולהודות שהטענה שאני שוטח כרגע צודקת ועדיף לך לסגת. לא תאבד את עולמך אם תחזור בך ותודה".

ניסן השיב: "אני אומר לכם שאין רעב ברצועת עזה, ומי ששולט בכל האספקה שנכנסת הוא חמאס וחמאס מוכר את האספקה הזאת לתושבים ברצועת עזה עבור כסף. בנוסף לכך, עוודה, האם שכחת את הטבח? מי החל במלחמה, במעשי הטבח? ברצח? אתה מדבר על הפשעים שישראל מבצעת? השכל לא מסוגל לתפוש את מה שאתה אומר".

תגיות:עזהחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה