חדשות בעולם

דיווח בארה"ב: הנשיא ביידן שוקל לפרוש מהמרוץ לנשיאות

מספר כלי תקשורת ציטטו גורמים המקורבים לנשיא שחשף בפניהם את התלבטותו. סנאטורים דמוקרטיים שוקלים לפנות לביידן בכתב ולבקש ממנו לוותר על המרוץ

הנשיא ביידן, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)הנשיא ביידן, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר למקורביו כי הוא שוקל אם להמשיך בהתמודדות לנשיאות, ברקע העימות הכושל מול דונלד טראמפ. כך דווח הערב (רביעי) בעיתון הניו יורק טיימס. מאוחר יותר נמסר דיווח דומה על ידי רשת cnn. עם זאת, הדיווח הדגיש כי הנשיא יבחן בימים הקרובים פרישה, אם לא יצליח לגייס תמיכה ציבורית. ההערכה היא כי ביידן ימסור את החלטתו ביום שישי הקרוב, בריאיון שצפוי לו ברשת ABC או בעצרת בחירות בפנסילבניה.

בבית הלבן דחו את הדיווח ואמרו כי "אם בעיתון היו נותנים לנו יותר מ-7 דקות להגיב, היינו אומרים להם את זה".

בדיווח נוסף של רשת בלומברג נמסר כי כמה עשרות חברי בית הנבחרים, מטעם המפלגה הדמוקרטית, קיימו דיון במהלכו הם הודיעו כי הם שוקלים לפנות לנשיא ולבקש ממנו לפרוש מהמרוץ.

בינתיים, פורסם היום סקר שבחן בקרב המשיבים את מי הם היו רוצים במקומו של הנשיא, אם זה אכן יפרוש. 31 אחוזים השיבו כי היו מעדיפים שסגנית הנשיא, קמלה האריס, תחליף את ביידן. 17 אחוזים אמרו כי היו מעדיפים שמושל קליפורניה, גווין ניוסם, יהיה המועמד במקרה בו ביידן יפרוש. ניוסם סומן בעבר כמועמד פוטנציאלי מטעם המפלגה הדמוקרטית בסבב הבחירות הבא שיתקיים בשנת 2028.

שמונה אחוזים מהמשיבים העלו את שמו של שר התחבורה פיט בוטיג'ג' ושבעה אחוזים אמרו כי היו רוצים שברני סנדרס יהיה מועמד המפלגה הדמוקרטית. שישה אחוזים תמכו במושלת מישיגן גרטשן ויטמר וארבעה אחוזים באליזבת וורן.

תגיות:ג'ו ביידןבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה