חדשות בעולם

נשיא ארגנטינה ביקר באירוע חב"ד. מדוע הוא ביקש להיות "נחבא אל הכלים"?

חאבייר מיליי השתתף באירוע לציון 30 שנה לפטירתו של הרבי מליובאוויטש, אבל ביקש לשבת בצד ולשמוע את המנגינות כדי "לא למשוך תשומת לב מהאירוע ומגדולתו של הרבי"

נשיא ארגנטינה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נשיא ארגנטינה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, השתתף בימים האחרונים באירוע מרכזי של חב"ד שנערך במדינה, זאת לציון 30 שנה לפטירתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל. מיליי ישב בקומה העליונה של האודיטוריום בבואנוס איירס, על מנת שלא למשוך את תשומת לב המשתתפים.

שליח חב"ד בבואנוס איירס, הרב חיים אוירכמן, הזמין את מיליי לקראת בואו לאירוע, וסיפר שזו הייתה בקשתו האישית להגיע. לפי הדיווח בידיעות אחרונות, הוא הוסיף כי הנשיא העדיף להיות "נחבא אל הכלים" כדי לא למשוך תשומת לב מהאירוע עצמו ומגדולתו ואישיותו של הרבי: "הוא ביקש להיות כאחד האדם, להגיע כדי לשמוע את המנגינות". שגריר ישראל בארגנטינה, אייל סלע, הקריא באירוע פרק תהילים לזכות החטופים והחיילים.

מיליי כבר ביקר בעבר בקברו של הרבי מליובאוויטש מספר פעמים. הוא סיפר כי "האמת היא שלא זכיתי להכיר את הרבי באופן אישי, אבל רק בשנה האחרונה זכיתי לבקר כבר פעמיים באוהל של הרבי. ביקשתי שם את ברכתו הקדושה שאזכה להיבחר לנשיא ארגנטינה והברכה הזו התממשה".

בנוסף, הוא הביע את רצונו "לנסוע שוב בקרוב לאוהל של הרבי כדי להודות לו על הברכות שהתקיימו במילואן ולבקש את ברכתו להצלחה רבה במילוי תפקידי בתור נשיא ארגנטינה בפועל".

כזכור, בריאיון שהעניק למגזין 'אל פייס' עוד לפני שנבחר לתפקידו, חשף מיילי כי הוא לומד תורה. לדבריו, למרות העובדה שנולד וגדל כקתולי, הדת היהודית יותר מעניינת אותו והוא שוקל להתגייר.

תגיות:הרבי מליובאוויטשחב"דחאבייר מיליי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה