חדשות בארץ

עשרות שיגורים אל צפון הארץ, מתקפה משולבת של רקטות וכטב"מים

החיזבאללה פתח היום במתקפה רחבה על הגליל ורמת הגולן. אזעקות נשמעו גם בצומת גולני. יורטו עשרות רקטות. שריפות והפסקת חשמל בגולן. 3 בני אדם נפצעו קל

יירוטים בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)יירוטים בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

חיזבאללה שיגר לפני הצהריים (חמישי) עשרות רקטות וכטב"מים לעבר הגליל העליון, רמת הגולן והגליל המערבי. אזעקות נשמעו במשך כשעה וחצי ללא הפסקה.

במערכת הביטחון נערכו לאפשרות שחיזבאללה יפתח היום במתקפה משולבת ורחבה של כטב"מים, רקטות וטילים. זאת, בעקבות חיסולו אתמול של מפקד הגזרה המערבית של ארגון הטרור, בדרום לבנון.

על פי ההערכות שוגרו למעלה מ-150 רקטות, טילים ופצצות מרגמה. מערכת ההגנה אווירית ירטה חלק ניכר מהם. מספר שריפות פרצו ברמת הגולן, עקב נפילות, ובמספר יישובים באזור נותק זרם החשמל. אזעקות נשמעו גם באזור צומת גולני וכטב"ם יורט ליד אילניה. מספר ירוטים בוצעו בשמי עכו והקריות.

דוברות בית החולים רמב"ם עדכנה כי הוא לחדר הלם ברמב"ם פצוע מהמטח בצפון. "מדובר בפצוע קל שסובל מפציעות רסיסים. הפינוי נעשה באמצעות מסוק מד"א". מהמרכז הפרואי לגליל נמסר כי "בעקבות המטח האחרון הגיעו למרכז הרפואי לגליל, מאזור עכו, שתי נשים, בשנות ה-20 לחייהן, המוגדרות נפגעות הדף. מצבן קל והן מטופלות בחדר המיון.  כמו כן הגיעה אשה בת 44 מג'ת-ינוח, המוגדרת נפגעת חרדה".

דוברות כבאות והצלה במחוז צפון עדכנה על ריבוי מוקדי שריפות בשטחים פתוחים ברמת הגולן והגליל העליון, כתוצאה מהמטח הכבד. צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בסיוע רשות הטבע והגנים, פועלים לכיבוי האש.

בלבנון דיווחו כי מדובר במתקפה רחבה כ"נקמה" על חיסולו אתמול של אבו עלי נעמה נאסר, מפקד יחידת "עזיז", ואחד מחמשת מפקדי האוגדות של ארגון הטרור. הוא חוסל באמצעות כטב"ם, בסמוך לעיר צור.

צה"ל נטל אמש אחריות על החיסול וגורמים ביטחוניים ציינו כי מדובר בחיסול "משמעותי מאוד". כזכור, ישראל לקחה בחודשים האחרונים אחריות על חיסולם של שני בכירים נוספים בחיזבאללה: מפקד יחידת "נאצר", סמי אבו טאלב עבדאללה, ומפקד כוח "רדוואן", ויסאם טוויל.

נאסר שימש כמפקד השטח הבכיר ביותר בכל הגזרה המערבית של דרום לבנון, והאיש שאחראי על כל ההתקפות והירי שבוצעו על הגליל המערבי במהלך כל חודשי המלחמה. דרגתו מקבילה לדרגת תת אלוף בצה"ל. יחידת "עזיז" אחראית על גזרה נרחבת מדרום לבנון ועד אל-בקעא שבעומק המדינה וגבול סוריה הדרום-מזרחי.

בעקבות השיגורים הרבים צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון. לצד מטוסי חיל האוויר תקף צה"ל באש ארטילרית ובתקיפות מן הים.

תגיות:חיזבאללהשיגור טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה