חדשות בארץ

גלנט אישר העלאת שכר והוספת תקנים לרכזי הביטחון השוטף

הרבש"צים מנהלים מאבק להכרה כעובדי משרד הביטחון. שר הביטחון הודיע כי נושא התקציב הוסדר אך הם לא יוכרו כעובדי המערכת. הרכזים הודיעו על חידוש המחאה

מחאת רכזי הביטחון, ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מחאת רכזי הביטחון, ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט אישר היום (חמישי) את שדרוג תנאי הרבש"צים, הכולל הגדלה משמעותית של ההשתתפות בתקצוב היישובים, שתביא לעלייה בשכר הרבש״צים בעשרות אחוזים, הגדלת תקנים ורכישת ציוד לחימה מתקדם.

כזכור, בחודש דצמבר, בעקבות גל מחאה מצד הרבש"צים שטענו בין היתר למשכורות נמוכות והעדר ציוד, ודרשו להיות מוכרים כעובדי משרד הביטחון, הודיע גלנט שהוא פועל בנושא.

שר הביטחון הורה על הקמת מטה שיירכז את העבודה מול הרבש"צים וייצר מתכונת העסקה מתאימה. אולם, בהעדר הסכמה של משרד האוצר להעסקתם כאזרחים עובדי צה"ל, השיפורים התעכבו.

היום הודיע גלנט כי, בהמלצת מנכל משרד הביטחון, האלוף (מיל׳) אייל זמיר, אושרה "מעטפת שיפור תנאיהם של רכזי הביטחון", במסגרתה יורחב תקצוב רשויות ויישובים ברחבי הארץ, לצורך השתתפות בשכרם ותנאי העסקתם של מאות רבש"צים.

במשרד הביטחון ציינו כי "הגדלת הסיוע ליישובים תביא לעליה בשכרם של הרבש״צים בעשרות אחוזים, תאפשר ליישובים לפתוח עשרות תקנים חדשים להעסקת רבש״צים נוספים והגדלת היקף תקני ממלא מקום בכל היישובים. בנוסף, אושר מסלול הכשרה ואימונים לשמירת כשירות הרבש"צים הכולל הנפקת תעודות וסמכויות".

עם זאת נמנע המשרד מלהודיע על קליטת רכזי הביטחון כעובדי מערכת הביטחון. לדברי המשרד, "ימשך רכש ציוד לחימה מתקדם: נשקים אישיים, נשקים מחלקתיים, אמצעי ראית לילה, רכבים ממוגנים, ציוד קשר מתקדם, ציוד מיגון אישי ומדים טקטיים ייחודיים בהיקף של מיליוני שקלים".

ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה להודעת השר גלנט: "מאז ה-7.10 הרבש״צים עמדו בחוד החנית של מתקפת הטרור כשחלקם נפלו בקרב. בתשעת חודשי הלחימה, הרבש״צים הם אלה שעומדים בחזית ההגנה של הישובים בכל הגזרות.  ציפינו ששר הביטחון יבין ויעשה את מה שהבטיח ונכון מבחינה מקצועית וזה להיות עובדי משרד הביטחון. לצערנו הרב בדרך קבלת החלטות נכנסו שיקולים פוליטיים בין שר הביטחון לשר האוצר. אנו נערכים כדי לחדש את מאבקנו הצודק שיאפשר לנו להגן על חייהם של מיליוני אזרחי ישראל".

תגיות:יואב גלנטרבש"צ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה