חדשות בארץ

הצפון בוער: לוחמי האש נלחמים בשריפות שפרצו עקב נפילת רקטות

יותר מ-200 רקטות וכטב"מים שוגרו היום לעבר הגליל והגולן. לוחמי האש ורשות שמורות הטבע, יחד עם אנשי קק"ל, פועלים לכבות שריפות במספר זירות. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-6,700 רקטות מלבנון אל הצפון

שריפה בביריה, היום (צילום: David Cohen/Flash90)שריפה בביריה, היום (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

דוברות כבאות והצלה במחוז צפון עדכנה אחר הצהריים (חמישי) כי 25 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בסיוע מחוז צפון ומחוזות נוספים, רשות הטבע והגנים, טייסת הכיבוי "אלעד", אנשי המועצה האזורית גולן וכיתות הכוננות, פועלים במספר מוקדי שריפות שפרצו ברמת הגולן והגליל העליון. זאת, לאחר מטח הירי הכבד מלבנון.

לוחמי האש השיגו שליטה במוקדי השריפות במרחב איילת השחר ומרכז הגולן ועיקר המאמץ במוקדים המרכזיים באזור יער ביריה ורמת-הגולן. מכיבוי האש נמסר כי "הצוותים במאמץ לבלום את התפשטות השריפות בחסות הרוחות החזקות, כשכל העת יש התרעות ואיומים במרחב. במאמצי הכיבוי משתתפים 9 מטוסים מטייסת הכיבוי האווירי 'אלעד'".

מעל ל-200 רקטות, טילים ופצצות מרגמה שוגרו היום על ידי מחבלי החיזבאללה לעבר הגולן והגליל, לכל רוחבו. כמו כן זוהו כ-20 כטב"מים. זהו המטח הכבד ביותר ששיגר חיזבאללה מתחילת המלחמה. חלק מהשיגורים יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים, וגרמו כאמור לשריפות. חיזבאללה הודיע כי כיוון את המתקפה המשולבת לעבר מטרות של צה"ל.

נתוני שיגורים: אלפי רקטות וטילים

מאז תחילת המלחמה בצפון הארץ שיגרו מחבלי החיזבאללה כ-6,700 רקטות, 1,100 טילי נ"ט, כ- 400 רקטות עתירות משקל וכמאתיים כטב"מים. חיל האוויר, בתגובה, תקף 1,800 מטרות בדרום לבנון וחיל התותחנים ירה למעלה מ-20 אלף פגזי ארטילריה. כך דווח בחדשות 12.

האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, אמר היום כי המתקפה אל הגליל הינה "התגובה על רצח אבו נעמה בדרום לבנון. התגובה כוונה לאתרים חדשים שישראל לא חשבה שייפגעו. החזית הזו תישאר חזקה ותתחזק. זה מה שלמדנו מהקרב הארוך ומהאמון בלוחמים שלנו".

תגיות:שריפות בצפוןשיגורי רקטותחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה