חדשות בארץ

ראש הממשלה אישר: משלחת תצא לחדש את השיחות מול החמאס

הקבינט התכנס הערב כדי לדון בפרטי העסקה המסתמנת. אופטימיות זהירה בירושלים. גורם מדיני: "אם חמאס לא יתחרט שוב, תיתכן עסקה בתוך מספר שבועות"

נתניהו (צילום: Amit Shabi/POOL)נתניהו (צילום: Amit Shabi/POOL)
אא

הקבינט המדיני בטחוני התכנס הערב (חמישי) לדון בהצעה שהעביר החמאס לביצוע עסקה שתוביל להפסקת אש ושחרור חטופים.

בחדשות 12 דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לשלוח את צוות המשא ומתן, ברגע שיקבע מקום המפגש והמועד, כדי לנהל שיחות עם המתווכות ולנסות לסגור את העסקה. הוא עדכן בכך גם את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בשיחה שקיימו השניים מוקדם יותר היום.

כזכור, אתמול אישרה לשכת ראש הממשלה שחמאס העביר תשובה בנוגע להצעה שהונחה בפניו בשבוע האחרון. ההצעה הועברה מקטאר אל ראש המוסד דדי ברנע, והוא העביר אותה לראש הממשלה. גורם מדיני מסר כי "לאחר עיון בתשובת חמאס מדובר בתשובה טובה. אפשר לפתוח במשא ומתן ולהגיע לעסקה בתוך שבועיים-שלושה, בהינתן שראש הממשלה והקבינט ייתנו אור ירוק - ואת המנדט הנדרש כדי לסגור את הפרטים".

לדברי הגורם, "הדבר המשמעותי ביותר בתשובת חמאס זה הירידה מהדרישה המקדימה לסיום המלחמה ולאפשרות לבצע את השלב ההומניטרי – שחרור של הנשים, החיילות, המבוגרים והפצועים - מבלי להתחייב להפסקת המלחמה".

עד היום דרש חמאס התחייבות ישראלית, בערבות ארה"ב, שבמהלך השלב השני ישראל תצהיר על סיום המלחמה ותיסוג מעזה. כמו כן דרש שכבר בשלב הראשון ישראל תיסוג מהערים בעזה ומציר פילדלפי. העסקה אותה הציע הנשיא ביידן קובעת כי בשלב הראשון ישתחררו כל הנשים בשבי, לצד המבוגרים והחולים. תוך כדי ביצוע השלב הזה, שבו צפויים להשתחרר 33 חטופים חיים ומתים, יתנהל משא ומתן על שלב ב' בעסקה - שבחמאס דרשו עד כה שיכלול נסיגה מלאה של צה"ל מרצועת עזה, דבר שישראל עד כה סירבה לו. בשלב זה ישתחררו יתר החטופים החיים. בשני השלבים האלה ישתחררו מאות מחבלים מבתי הכלא הישראליים, גם כאלה עם דם על הידיים. לאחר מכן - בשלב ג'- ישתחררו גם הגופות.

ישראל השיבה כאמור שהיא מוכנה לנהל משא ומתן מחדש על הפרטים, על בסיס הצעת ביידן. כמו כן, היא דורשת כי בשלב הראשון חמאס ישחרר את כל הנשים, כולל התצפיתניות.

יש לציין כי ראש הממשלה חזר אמש והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה "ולא  רגע אחד לפני".

תגיות:בנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה