חדשות בארץ

תקיפה בג'נין: 7 מחבלים חוסלו, בהם רוצחי סרן אלון סאקאג'יו הי"ד

צה"ל והשב"כ פעלו לאיתור ומעצר מבוקשים במחנה ג'נין. הכוחות כיתרו מבנה וחיסלו שלושה מחבלים ששניים בהם רצחו את הקצין. ארבעה מחבלים נוספים חוסלו בתקיפת כטב"ם

פעילות ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (שישי) כי כוחות פעלו במהלך הלילה והבוקר במחנה ג'נין, לאיתור ומעצר מבוקשים. הפעילות בוצעה בשיתוף השב״כ, ובמהלכה חוסלו שבעה מחבלים, מתוכם חוליית המחבלים שאחראית למותו של סרן אלון סאקאג׳יו הי"ד, בשבוע שעבר.

ארבעה מהמחבלים חוסלו מהאוויר באמצעות כטב"ם. את הפעילות ביצעו לוחמי יחידת דובדבן וסיירת חרוב, כאמור בהכוונה מודיעינית של השב"כ. במסגרת הפעילות, הכוחות ניהלו חילופי אש עם מחבלים במרחב ובמקביל פעלו בנוהל "סיר לחץ", על מבנה בו התבצרו מחבלים נוספים.

בסיום הנוהל כוחותינו חיסלו את המחבל המאם חשאש, לצד מחבל נוסף, וכן איתרו אקדח במבנה. שני המחבלים לקחו בשבוע שעבר חלק בתקיפת הכוחות בפעילות בה נפל סרן אלון סאקאג׳יו, מפקד צוות בסיירת חרוב.

באירוע בו נרצח הקצין נפצעו 16 לוחמי צה"ל, מפגיעה של שני מטעני חומר נפץ אותם הניחו המחבלים בציר התנועה של הכוחות. כזכור, שלשום חוסל על ידי ימ"ס יו״ש המחבל נדאל עמאר, אשר לקח חלק בפיצוץ המטען שבו נהרג סאקאג'יו.

המחבל הוא בנו של זיאד אל-עאמר, מראשי ההתנגדות במחנה הפליטים בג'נין שחוסל בשנת 2002. זיאד שימש בתור מפקד גדודי חללי אל-אקצה של פת"ח, והיה אחד מארבעה מחבלים בכירים שניהלו את הקרב במחנה במהלך מבצע חומת מגן באפריל 2002. נידאל הוא גם בן דודם של המחבלים איהם ואייסר אל-עאמר, שחוסלו במחנה הפליטים בג'נין בשנה שעברה.

הפלסטינים דיווחו כי אחד ההרוגים היום הוא אחמד אלעמורי, אחיו של ג'מיל אלעמורי, מייסדו של גדוד ג'נין. ארבעה מההרוגים משתייכים לגדודי חללי אל-אקצה בחטיבת ג'נין. עוד נטען בדיווח הפלסטיני כי מוחמד ג'בארין (54), קצין מודיעין במנגנוני הביטחון המסכל, נהרג גם הוא כשצפה על המתרחש מגג בעיר. הוא נפגע ככל הנראה מירי שבוצע על ידי המחבלים.

 

תגיות:ג'ניןמעצר מבוקשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה