חדשות בארץ

ראש המוסד יצא לקטאר, גורם מדיני: "מדובר בשיחות ראשוניות בלבד"

דדי ברנע התבקש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת לפגישה עם המתווכים הקטארים. שרים טענו שראש הממשלה לא התייעץ עימם ובנימין נתניהו השיב: "כשזה יהיה רלוונטי אביא את העסקה לאישור הקבינט"

ראש המוסד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)ראש המוסד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ראש המוסד ברנע יצא היום (שישי) לקטאר, שם יפגוש את ראש הממשלה הקטארי, מוחמד א-ת'אני. יציאתו של ראש המוסד אושרה אמש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון לחדש את המשא ומתן מול חמאס, שיוביל לשחרור חטופים. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי אל מדובר במשלחת וכי ראש המוסד יוצא לבדו, לשיחות ראשוניות.

ההחלטה על נסיעת ראש המוסד התקבלה בתום דיון בו השתתפו, מלבד ראש הממשלה, גם השר רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי ויו"ר ש"ס אריה דרעי. לפני כן התקיים אמש דיון בקבינט המדיני – ביטחוני, בו נטלו השרים וראשי מערכת הביטחון.

בחדשות 12 דווח כי השר איתמר בן גביר ביקש בדיון הבהרות לגבי יציאת משלחת לקטאר והביע חשש כי "החלטות מתקבלות" ללא התייעצות. נתניהו השיב כי "כשזה יהיה רלוונטי זה יובא לקבינט ולממשלה".

כזכור, שלשום אישרה לשכת ראש הממשלה שחמאס העביר תשובה בנוגע להצעה שהונחה בפניו בשבוע האחרון. ההצעה הועברה מקטאר אל ראש המוסד דדי ברנע, והוא העביר אותה לראש הממשלה. גורם מדיני מסר כי "לאחר עיון בתשובת חמאס מדובר בתשובה טובה. אפשר לפתוח במשא ומתן ולהגיע לעסקה בתוך שבועיים-שלושה, בהינתן שראש הממשלה והקבינט ייתנו אור ירוק - ואת המנדט הנדרש כדי לסגור את הפרטים".

לדברי הגורם, "הדבר המשמעותי ביותר בתשובת חמאס זה הירידה מהדרישה המקדימה לסיום המלחמה ולאפשרות לבצע את השלב ההומניטרי – שחרור של הנשים, החיילות, המבוגרים והפצועים - מבלי להתחייב להפסקת המלחמה".

עד היום דרש חמאס התחייבות ישראלית, בערבות ארה"ב, שבמהלך השלב השני ישראל תצהיר על סיום המלחמה ותיסוג מעזה. כמו כן דרש שכבר בשלב הראשון ישראל תיסוג מהערים בעזה ומציר פילדלפי. העסקה אותה הציע הנשיא ביידן קובעת כי בשלב הראשון ישתחררו כל הנשים בשבי, לצד המבוגרים והחולים. תוך כדי ביצוע השלב הזה, שבו צפויים להשתחרר 33 חטופים חיים ומתים, יתנהל משא ומתן על שלב ב' בעסקה - שבחמאס דרשו עד כה שיכלול נסיגה מלאה של צה"ל מרצועת עזה, דבר שישראל עד כה סירבה לו.

בשלב זה ישתחררו יתר החטופים החיים. בשני השלבים האלה ישתחררו מאות מחבלים מבתי הכלא הישראליים, גם כאלה עם דם על הידיים. לאחר מכן - בשלב ג'- ישתחררו גם הגופות. ישראל השיבה כאמור שהיא מוכנה לנהל משא ומתן מחדש על הפרטים, על בסיס הצעת ביידן. כמו כן, היא דורשת כי בשלב הראשון חמאס ישחרר את כל הנשים, כולל התצפיתניות.

תגיות:בנימין נתניהודדי ברנעעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה