חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: פערים בעמדות ישראל וחמאס; הנשיא ביידן לא פורש מהמרוץ

נמשכת הלחימה ברצועת עזה ובצפון הארץ, שני חיילי צה"ל נפצעו קל מפיצוץ רקטה ששוגרה מלבנון. המועמד הרפורמיסטי זכה בבחירות לנשיאות איראן, השמאל זכה בבריטניה

אא

פערים בין ישראל לחמאס בסוגיית שחרור החטופים - ראש המוסד דדי ברנע ערך בשישי בבוקר ביקור קצר בדוחא, בירת קטאר, ונפגש עם ראש הממשלה הקטארי, מוחמד א-ת'אני. ברנע עודכן כי חמאס הסכים למתווה העסקה בשלב הראשון שלה, לפיו הצדדים יכריזו על הפסקת אש בת שישה שבועות, במהלכה ישוחררו 32 חטופים ישראליים תמורת מאות מחבלים.

המחלוקת כעת היא סביב דרישת החמאס שהשלב השני יהיה ללא מגבלת זמן, ישראל תיסוג מהרצועה ותודיע על סיום המלחמה. ישראל השיבה בשלילה. גורם מדיני בירושלים עדכן כי בכל מקרה אלו נקודות שניתנים לדיון, ומשלחת ישראלית תצא השבוע להמשך השיחות.

צה"ל: שני חיילים נפצעו קל מירי חיזבאללה לאזור קריית שמונה - חיזבאללה שיגר רקטות לעבר צפון הארץ במהלך יום שישי. שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מפיצוץ אחת הרקטות באזור קריית שמונה. דובר צה"ל עדכן כי שני הפצועים הועברו לטיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו חלק מהשיגורים לאזור הצפון במהלך הלילה שבין שישי לשבת ובשבת בצהריים. כוחות ארטילריה תקפו את מקורות הירי, לצד מרחבים נוספים בלבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדת שיגור של חיזבאללה באזור מרווחין, ועמדת תצפית של ארגון הטרור בכפר חולא שבדרום לבנון.

ביידן: "נשאר במרוץ" - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר בסוף השבוע, בכנס בחירות בוויסקונסין, כי הוא החליט להישאר במרוץ לנשיאות. לדבריו "אני רץ ואני הולך לנצח. לא אתן לעימות אחד למחוק שנים של עבודה". בחשבונו ברשת X כתב מאוחר יותר: "תנו לי לומר זאת הכי ברור שאפשר - אני הנשיא המכהן של ארה"ב, אני המועמד של המפלגה הדמוקרטית, אני נשאר במרוץ".

צה"ל: סוכלה הברחת אמצעי לחימה באזור הבקעה והעמקים - לוחמי גדוד 41 ויחידת יג"ל של המשטרה איתרו שלושה אקדחים, שמונה קנים של רובה M-16, מכלולים וידיות דריכה בחטיבת הבקעה והעמקים, לאחר שתצפיתניות מיחידה 636 זיהו תנועה חשודה באזור. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי כלי הנשק הועברו ליחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון להמשך בדיקה. צה"ל הוסיף כי "פעילות זו מתווספת לכמה מבצעים לסיכול הברחות נשק. הכוחות מפעילים אמצעים להגברת הפעילות במרחב נגד תופעת השוהים בלתי חוקיים שמנסים לחדור את הגבול".

האיחוד האירופי הסיר מהרשת 2,000 תכנים אנטישמיים ב-18 מדינות - ארגון המשטרה של האיחוד האירופי, היורופול, הודיע כי הסיר מהאינטרנט, במבצע מיוחד, כ-2,000 תכנים אנטישמיים. התכנים כללו דברי שטנה, הכחשת שואה ותמיכה באלימות כלפי יהודים.

המבצע הופעל על-ידי הרשויות בשווייץ, והשתתפו רשויות אכיפת חוק מ-18 מדינות, בהן בריטניה, צרפת, גרמניה ואירלנד, שעבדו במקביל עם היורופול וספקיות השירות של חברות האינטרנט באירופה.

מסעוד פזשכיאן, הנחשב רפורמיסט, נבחר כנשיא איראן החדש - אזרחי איראן הצביעו אתמול בסיבוב השני של הבחירות בארצם. בתום ספירת הקולות נקבע כי מסעוד פזשכיאן, המועמד היחיד שאינו נמנה על הזרם השמרני, גבר על השמרן סעיד ג'לילי, שנתמך על ידי האייתולות. כ-50 אחוז מבעלי זכות הבחירה הצביעו בבחירות.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס לניצחונו של פזשכיאן ואמר כי "אני ממליץ לנשיא איראן הנבחר להסתכל על העתיד ולהמשיך את דרכו של ראיסי. אני ממליץ לו להשתמש בכל הפוטנציאל של המדינה, במיוחד בצעירים המהפכנים, למען הקדמה".

מהפך בבריטניה: הלייבור זכה בניצחון מוחץ - מפלגת הלייבור, המזוהה עם השמאל בבריטניה, זכתה בבחירות בממלכה המאוחדת וקיבלה 410 מושבים בפרלמנט. השמרנים, ששלטו בבריטניה ב-14 השנים האחרונות, קיבלו 131 מושבים בלבד, ואיבדו 241 מושבים. ראש ממשלת בריטניה הגיש למלך צארלס השלישי את התפטרותו.

לראשות המשמלה מונה מנהיג הלייבור, קיר סטאמר, הנשוי לאישה ממוצא יהודי ונחשב לתומך ישראל. עם זאת הוא הצהיר כי ישאף בעתיד לתמיכה במדינה פלסטינית, במסגרת הסכם כולל ולא באופן חד צדדי.

מזג האוויר: חם יותר - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן עדיין קרובות לממוצע לתקופה. ביום שני ימשיך להיות מעונן חלקית עד בהיר, עם עליה נוספת בטמפרטורות. במישור החוף יהיה הביל.

תגיות:חדשות השבתעסקה לשחרור חטופיםבחירות באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה