חדשות בארץ

צה"ל חיסל בכיר במערך הרקטות של חיזבאללה; בעזה אותרו טילים שכוונו למרכז ישראל

מית׳ם מצטפא אלטער לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. רכש את הידע שלו באיראן. נמשכת הלחימה בסג'עייה וברפיח ברצועת עזה, צה"ל חיסל חוליות מחבלים

פעילות בסג'עייה (צילום: דובר צה"ל)פעילות בסג'עייה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (מוצאי שבת) כי צה"ל תקף וחיסל בלבנון את מית׳ם מצטפא אלטער, מחבל שהיווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. החיסול בוצע באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, במרחב בעלבכ.

על פי צה"ל, אלטער לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל, רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן, וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני. בצה"ל סבורים כי "החיסול מהווה פגיעה נוספת ביכולותיו של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה".

חיזבאללה שיגר רקטות לעבר ישראל במספר הזדמנויות לאורך סוף השבוע. שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מהשיגורים שביצע אתמול ארגון הטרור לעבר קריית שמונה. גם במהלך השבת שוגרו מספר רקטות לעבר אצבע הגליל. כוחות ארטילריה תקפו את מקורות הירי בלבנון. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדת שיגור של חיזבאללה באזור מרווחין ועמדת תצפית של ארגון הטרור בכפר חולא שבדרום לבנון.

מוקדם יותר היום זוהה מחבל נכנס למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מרכבא. זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה ובו המחבל. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב ריחן משגר טילי קרקע אוויר, אשר שימש לשיגורים לעבר כלי טיס ישראליים.

בדרום, מחבלי חמאס שיגרו היום מספר רקטות לעבר שדרות ומספר יישובים בעוטף. לא דווח על נפגעים או נזק.

כוחות צה"ל המשיכו ביממה האחרונה לפעול בסג'עייה ורפיח. הלוחמים ביצעו סריקות במרחבי שהייה ששימשו מחבלים להתארגנות ללחימה ואיתרו פירים מבצעיים במבני מגורים. באחת הסריקות, ברפיח, איתרו והשמידו לוחמי סיירת נח"ל מחסן תת-קרקעי בו נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, מחסניות ורקטות מיועדות לשיגור.

במהלך הפעילות השמיד כוח צה"ל את המבנה הממולכד בו נפל הלוחם סמל אורי יצחק חדד הי"ד. הכוחות ניהלו קרבות מול חוליות מחבלים, בעל ובתת-קרקע במקביל, וחיסלו אותם בירי טנקים ובהכוונת אש מהאוויר.

במהלך הפשיטות במרחב סג'אעיה, הכוחות איתרו פירים תת קרקעיים והחרימו אמצעי לחימה ורקטות ארוכות טווח המעידים על ניסיון מחודש של מחבלים להתבסס במרחב. בנוסף, השמידו מטענים ממולכדים שמחבלי חמאס טמנו במרחב. רס"ן עומר, קצין אג"ם בגדוד 890, סיפר: "מצאנו פה המון תשתיות אויב: אמל"ח, טילים ארוכי טווח שיכולים להגיע גם עד למרכז, פצמ"רים מסוגים שונים שיורים על העוטף, ואת האיום הזה נטרלנו".

כמו כן, צה"ל תקף מחבלים ששהו במרחב בית ספר אלג׳עוני של אונר"א שבמרכז רצועת עזה. המקום שימש כמפקדה של מחבלי חמאס, ממנה הכווינו פעולות טרור נגד כוחותינו. התקיפה בוצעה על ידי כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ. 

תגיות:עזהחיזבאללהסיכול ממוקד בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה