חדשות בארץ

הלך לעולמו הצנחן מהתמונה המפורסמת של שחרור ירושלים

ד"ר יצחק יפעת, שצולם על ידי דוד רובינגר בתמונה שזכתה לשם "הצנחנים בוכים", היה בן 81 במותו. בעבר סיפר: "כמעט לא זוכר את הרגע שבו צילמו אותי"

(דוד רובינגר, לע"מ)(דוד רובינגר, לע"מ)
אא

אחת התמונות הזכורות ביותר, אם לא הזכורה ביותר ממלחמות ישראל, היא זו הקשורה לשחרור הכותל – התמונה המפורסמת שבה מופיעים שלושה לוחמים, בתמונה של הצלם דוד רובינגר זכורה לרבים, בשל הניצחון הישראלי הסוחף. אתמול (שבת) הלך לעולמו ד"ר יצחק יפעת ז"ל, הצנחן שנראה במרכז התמונה אחרי שחרור הכותל המערבי במלחמת ששת הימים. ד"ר יפעת היה מומחה לגניקולוגיה, ונפטר בגיל 81.

הצילום שבו מופיע יפעת, אז בן 24 המופיע כחייל בחטיבת 55 של הצנחנים כשהוא מחזיק בקסדה ונושא עיניו לשמיים, הפך לסמל של המלחמה, והוא מוכר בשם "הצנחנים בוכים", זאת למרות העובדה שאיש מהם אינו בוכה בתמונה. יפעת צולם כשהוא נכנס לעיר העתיקה בדיוק לאחר שהר הבית היה בידינו.

בראיון שקיים עם אתר וואלה לפני מספר שנים, אמר ד"ר יפעת כי "אני כמעט ולא זוכר את הרגע שרובינגר צילם אותנו. אני זוכר שבעת הצילום רובינגר נשכב על הרצפה, עשה פזצטה ולחץ על המצלמה שלו. רובינגר היה איש יקר, אוהב העם והמדינה וצלם מקצועי מעולה".

מה שמעניין בתמונה הזו הוא שרק שניים מבין שלושת החיילים שבקדמת התמונה זוהו בוודאות. הראשון הוא חיים אושרי ואחד החיילים האחרים הוא ציון כרסנטי או אברהם בורשטיין (עדיין לא ברור מיהו בדיוק). חייל רביעי שמופיע בתמונה מאחור הוא חיים כהן.

תגיות:מלחמות ישראלד"ר יצחק יפעת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה