פיתוח האישיות

מחכים לאוטובוס? 8 רעיונות שיעזרו לכם להעביר את הזמן

האם קרה לכם שהמתנתם זמן רב בתחנת אוטובוס, בתור לרופא או בדואר, והרגשתם שיכולתם לנצל את הזמן אחרת? לפניכם 8 רעיונות מעשיים, שיהפכו כל רגע פנוי למשמעותי ומועיל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחיי היום-יום שלנו, אנחנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות במצבי המתנה מתסכלים, בין אם בתחנת האוטובוס, בתור לרופא, בתור בדואר או בכל מקום אחר. במקרים אלו, יש לנו הזדמנות לנצל את הזמן באופן חיובי ומועיל. במקום להסתכל שוב ושוב על השעון או לבדוק את הטלפון ללא סיבה, אפשר להפוך את אותם רגעים משעממים לעבודה רוחנית ועשיית טוב. לפניכם כמה רעיונות שכדאי לאמץ.

 

1. הרימו טלפון להורים

המתנה היא זמן מצוין להתקשר לאמא או לאבא, לשוחח איתם על יומם, ולשאול בשלומם. המצווה של כיבוד הורים יקרה עד מאוד, וכל שיחה כזו מעצימה את הקשר המשפחתי, ומחזקת את מידת הכרת הטוב. אגב, אם ההורים אינם זמינים, תמיד אפשר להתקשר לסבתא או לסבא ולשמח גם אותם בשיחה קצרה.

איך מקיימים כיבוד הורים בטלפון? >>

 

2. עשו חסד עם הזולת

אם נמצאים במקום ציבורי כמו תחנת אוטובוס, אפשר לנצל את הזמן למצוות חסד. לפעמים, יש אנשים סביבנו שזקוקים לעזרה ולא יודעים איך לבקש. אולי יש מישהו שצריך סיוע כדי למצוא את  האוטובוס הנכון, להחזיק דלת פתוחה, לעזור עם סחיבת דברים כבדים או סתם לדבר עם אדם בודד שזקוק לחברה. כל מצווה קטנה כזו מוסיפה לנו זכויות ומביאה הרבה אור לעולם.

הרב שניר גואטה - חשבת על חסד ולא עשית? זה לא הלך לאיבוד

 

3. קראו פרק תהילים

אחת הדרכים הפשוטות והמשמעותיות ביותר לנצל את זמן ההמתנה היא על ידי קריאת פרקי תהילים. כל פרק תהילים שאנחנו קוראים מוסיף לנו זכויות ויכול להיות לעזר לנו וליקירינו. אם יש לכם אפליקציה של תהילים בטלפון, אפשר לנצל את הזמן לקריאת כמה פרקים, ולכוון לברכה ולשמירה על עצמנו ועל אחרים.

כמו כן, ניתן לנצל את זמן ההמתנה על ידי קריאת "תיקון הכללי", סדרת עשרה מזמורי תהילים שחיבר רבי נחמן מברסלב.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אנא עשו חסד ואמרו פרקי תהילים לישועת עם ישראל >>

 

4. האזינו לשיעורי תורה

אפשר לנצל את זמן ההמתנה ללימוד תורה ולהתחזקות רוחנית. היום, בעידן הדיגיטלי, ישנם שפע של אפליקציות ותכנים מקוונים ללימוד תורה, משנה, גמרא ופרקי אבות. כמה דקות של לימוד בכל הזדמנות פנויה יכולות להצטבר לשעות רבות של תורה במשך הזמן.

ספרי מוסר כמו "מסילת ישרים", "חובת הלבבות" או "שערי תשובה" הם פתרון נהדר לניצול זמן ההמתנה. קריאת פרק או קטע קצר מספר מוסר יכולה להעניק השראה, ולכוון אותנו למחשבה נכונה ולעשייה טובה.

אם אתם מעדיפים להאזין במקום לקרוא, אפשר להאזין לשיעורי תורה. ישנם פודקאסטים ושיעורים מוקלטים רבים שניתן להאזין להם בזמן ההמתנה.

הרב זמיר כהן - מה יקרה אם תלמד תורה כל יום?

 

5. חיזוק וזיכוי הרבים

אם יש לכם חברים או בני משפחה שזקוקים לחיזוק רוחני, אפשר לנצל את זמן ההמתנה לכתיבת מילים טובות, הודעות מעודדות או שליחת קישורים לשיעורי תורה מעניינים. כך תוכל לחזק את הקשר עם הקהילה, ולעזור לאחרים להתקרב להשם.

פירמידה של זכויות: 10 עובדות על זיכוי הרבים

 

6. קיום מצותאמונה בהשם

לפעמים, אנחנו כל כך עסוקים בשגרת היומיום, שאנחנו שוכחים לעצור ולחשוב על מהות החיים ועל הבורא. לכן טוב לנצל את זמן ההמתנה למחשבה על אמונה בהשם, ובכך להרוויח מצוה.

מצוות האמונה בהשם היא יסוד מרכזי ביהדות, שניתן לקיימה בכל עת ובכל מצב, אפילו במחשבה בלבד. האמונה בהשם כוללת הכרה בכך שהשם הוא בורא העולם ומנהיגו, וכי כל מה שקורה בעולם מתנהל לפי רצונו ותוכניתו.

הזדמנות מצוינת להודות לו על כל הטוב שנתן לנו, ולבקש ממנו על הדברים שאנחנו צריכים.

הרב זמיר כהן - איך הופכים מחשבה למצוה?

 

7. התבוננות וחשבון נפש

אפשר לנצל את הזמן להתבוננות פנימית ולעשות "חשבון נפש". לחשוב על המעשים שלנו, לבחון את הדרך בה אנחנו הולכים ולראות אם יש דברים שניתן לשפר או לתקן. כמו כן, איך נוכל להיות אנשים טובים ולהתחזק ברוחניות מול עצמנו, מול הסביבה ומול בורא עולם.

אל תחמיצו: כך ניתן לחזור בתשובה בתוך דקה אחת

10 מצוות שאפשר לקיים בלי לקום מהכיסא

 

8. תפילה לבורא עולם

אם הזמן מתאים לכך, אפשר לנצל את ההמתנה לקריאת ברכות השחר. זו דרך נפלאה להתחיל את היום בהודיה לבורא על כל הטוב שהוא נותן לנו.

אם עוד לא קראת קריאת שמע של שחרית או ערבית, זה זמן מצוין לקרוא אותה בכוונה. קריאת שמע היא מצווה גדולה שכוללת קבלת עול מלכות שמיים ואמירת "ואהבת לרעך כמוך".

כמו כן, אפשר לנצל את הזמן לתפילה קצרה מהלב. תפילות אישיות ומיוחדות בנושאים שקרובים לליבך – בין אם זה לבקש בריאות, הצלחה או הכוונה – אף פעם לא הולכות לאיבוד.

הרב זמיר כהן – האם מספיק לדבר עם בורא עולם במילים שלי?

 

לסיכום, ישנן דרכים רבות להפוך את הרגע הפנוי למשמעותי ומועיל. על ידי השקעת מחשבה וניצול נכון של הזמן, נוכל להתקדם, ולהרוויח גם בעולם הזה וגם בעולם הבא.

משעמם, ואין איך להעביר את הזמן? יש לך 5 דקות פנויות? לרב זמיר כהן יש כמה עצות מעולות

תגיות:כיבוד הוריםשיעמוםניצול זמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה