לאישה

כך תשדרגו את שולחן השבת עם פריטים פשוטים וזמינים

רוצים להעניק לשולחן השבת מראה אלגנטי ויוקרתי, עם יחס אישי לכל אורח ואווירה חמה של בית? כך תעשו זאת

אא

רוצה ששולחן השבת שלך יראה יוקרתי ומהודר, שיגרום לאורחים שלך להתפעל מיופיו? זה לא חלום. שולחן השבת יכול להיות זוהר ומזמין גם ללא שום השקעה כספית גבוהה או רכישה של מגוון פריטים יקרים. עם בחירת המפה הנכונה, תוכלי לייצר תחושה של טוהר וניקיון; אגרטל עם פרחים או קערה עם פירות טריים יוסיפו צבע וחיים לשולחן; הנחת פמוטי נרות יעניקו תחושה של חמימות; ואגרטל עם צמחי מרפא יוכל להוסיף ניחוח מיוחד. באמצעות שימוש בפריטים פשוטים, ניתן להפוך כל שולחן שבת למיוחד וחגיגי יותר. להלן כמה רעיונות:

מפה

מפה לבנה קלאסית יכולה להיות עשויה ממגוון בדים. כותנה היא בחירה מצוינת בזכות הרכות, הנוחות והעמידות שלה. מפות כותנה לרוב שומרות על צבע ומרקם לאורך זמן. פשתן נחשב לבד יוקרתי ואיכותי יותר. מפות מפשתן הן בעלות מרקם טבעי והן עמידות לאורך זמן ומשתפרות עם כל כביסה.

אם רוצים לגוון, אפשר לבחור במפה לבנה עם דוגמת תחרה בצדדים, מפה לבנה עם הדפס של פרחים או מפה עם טקסטורה מעניינת. לא חייב להשקיע ולקנות מספר רב של מפות. מספיק 2 מפות איכותיות שיחזיקו לזמן רב.

כלי אוכל מהודרים

בשביל ליצור אווירה יוקרתית יותר, אפשר לבחור בכלי חרסינה לבנים עם דוגמת זהב עדינה מסביב לשוליים או בכלי קרמיקה בעבודת יד עם טקסטורות עדינות בצבעים ניטרליים. את הכלים הללו שמרו רק לארוחות שבת או ארוחות חג כדי שלא ישברו או ייסדקו עקב שימוש יומיומי.

מפיות בד

ניתן לשדרג את השולחן עם מפיות בד או אפילו מפיות נייר - יש היום אינספור דוגמאות של מפיות חד פעמיות שיכולות להוסיף לעיצוב הכללי של השולחן.

חבקי מפיות כסופים או זהובים במגוון עיצובים יוכלו לשדרג מפיות בד לבנות. אפשר להשתמש במפיות צבעוניות שיתאימו לצבע המפה. לדוגמא, אם השתמשתם במפה לבנה עם הדפס של עלים ירוקים, השתמשו במפיות תואמות. אפשר ללמוד איך לעצב מפיות נייר באמצעות קיפולים מעניינים. בקיצור, השמיים הם הגבול.

פרחים טריים

ניתן להניח על השולחן אגרטל זכוכית שקוף עם פרחים צבעוניים כמו שושנים, טוליפים, סיגליות, גרברות, חמניות או כל סוג שאתם אוהבים. לחלופין, תוכלו להניח באגרטל קרמיקה או בצנצנת שקופה פרחי לבנדר, ענפי רוזמרין, נענע, בזיליקום או כל מה שצומח לכם בגינה/על אדן החלון. לא רק שזה יוסיף מראה טבעי לשולחן – זה יעניק גם ניחוח נהדר. רק שימו לב, קטפו את הצמחים לפני כניסת השבת ושימו בכלי עם מים.

מרכז שולחן עם הפתעות מן הטבע

אין יפה יותר מלהשתמש בפריטים מן הטבע בשביל להדגיש את יופי הבריאה בשולחן השבת. ניתן להניח בקערת זכוכית שקופה כל מיני הפתעות כמו צדפים, חלוקי נחל או אצטרובלים. אפשר להוסיף גם פירות עונתיים כמו תפוחים, רימונים או ענבים בקערות זכוכית או על מגשי עץ. מרכזי שולחן אלה לא רק מוסיפים יופי ואסתטיקה, אלא גם מחברים אותנו לטבע ומכניסים אלמנט של חיים ואותנטיות לשולחן השבת.

פמוטים

בשביל להוסיף חום ואווירה חגיגית לשולחן, הוסיפו פמוטים כסופים עם נרות לבנים שהדלקתם לפני כניסת השבת. פמוטים יכולים לייצר אווירה חמימה, אלגנטית ויוקרתית. ניתן להשתמש בפמוטים בעיצובים שונים, כמו פמוטי כסף קלאסיים, פמוטי קריסטל נוצצים, או פמוטי עץ פשוטים ומעוצבים, בהתאם לסגנון השולחן והאווירה הרצויה.

ניתן לשלב פמוטים בגבהים שונים כדי ליצור עניין, ולהוסיף נרות בצבעים רכים שתואמים את ערכת הצבעים של השולחן. הנרות יכולים להפיץ ניחוחות עדינים, כמו וניל או לבנדר, להשלמת האווירה הנעימה. פמוטים לא רק משדרגים את  המראה הכללי, אלא גם מביאים איתם תחושה של שלווה שמייחדת את ערב השבת.

מתנות אישיות

אם יש לכם הרבה אורחים, הכינו כרטיסים קטנים עם שמות האורחים, מודפסים או כתובים בכתב יד. אפשר להניח אותם בתוך חבקי המפיות או לצרף להם קישוט קטן כמו פרח או ענף ירק. עוד דברים שניתן להשאיר לאורחים:

כרטיסי ברכה אישיים לכל אורח: אפשר להדפיס לכל אורח זמירות לליל שבת או את ברכת המזון עם איחולים לשבת שלום.

מיני מתנות אישיות: שקיות אורגנזה קטנות שניתן לקנות בזול בחנויות הסטוק עם סבון קטן או ממתקים לילדים ולהניח על כל צלחת. 

מתכונים אישיים: כרטיסי מתכונים או תפריט של המנות המוגשות בארוחה, עם הקדשה אישית לכל אורח.

השימוש בפריטים אישיים אומנם דורש יותר מאמץ, אך הוא יוצר תחושה של חום ואכפתיות, ומשדר לאורחים שהם חשובים ומוערכים.

סידור מותאם לעונה

ניתן להניח על שולחן השבת פריטים בהתאם לעונה. למשל, בסתיו ניתן להניח עלים יבשים בצבעים חמים כמו חום, זהב או כתום. בקיץ ניתן להניח פרחים צבעוניים ופירות קיץ בקערות שקופות.

 

תגיות:שבתעיצוב הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה