חדשות בעולם

מי היה מאמין: נשיא גרמניה חנך בית כנסת נוסף

שלוש שנים אחרי הקמת בית הכנסת הראשון בפודסטאם, פרנק-ואלטר שטיינמאייר אמר: "גרמניה ממשיכה להיות בית ליהודים. זה מה שאני ומרבית הגרמנים מייצגים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

‏נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, חנך בסוף השבוע בית-כנסת חדש בעיר פוטסדאם. לדבריו, "גרמניה ממשיכה להיות בית ליהודים. זה מה שאני ומרבית הגרמנים מייצגים. מכאיב לי כאשר יהודים בארצנו חשים פחות בטוחים היום משחשו לפני הטבח". הוא הוסיף כי "יהודים מפחדים שוב. מפחדים משנאה, אלימות, בגלל שהם יהודים. לא ניתן לשאת זאת".

לפני כשלוש שנים גרמניה השקיעה 13.5 מיליון אירו כדי לחדש פרויקט ארכיטקטוני בעיר, ובנתה את בית הכנסת היהודי הראשון בפוטסדאם, אחרי יותר מ-80 שנה. נשיא גרמניה נכח גם אז בטקס הפתיחה והבטיח לנקוט צעדים נגד מפיצי השנאה האנטישמית. כעת, זהו בית הכנסת השני שהוא חונך בעיר וזה מגיע על רקע גילויי האהדה שמגלה גרמניה כלפי ישראל במלחמה הזאת.

אגב, בסוף השבוע העניק שטיינמאייר למחנך הישראלי, טומי ברייער, פרס על מצוינות בקירוב לבבות בין שתי המדינות. הוא קיבל מדליה משגריר גרמניה בישראל, מר סטפן זייברט, אשר הגיע לביתו בנתניה. פעילותו של ברייער החלה בעיר גיסן שבגרמניה, שכרתה ברית ערים תאומות עם נתניה. מתברר כי למעלה מ-20 שנה, הוא פועל בנושא קירוב הלבבות בין נוער יהודי לנוער גרמני. הוא הוזמן לגרמניה להרצות בפני תלמידים ואזרחים.

תגיות:בית הכנסתיהודיםגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה