חם ברשת

"ג'יפ יוקרתי ב-16 אלף שקל": פלסטינים מוכרים רכבים ישראלים גנובים בפייסבוק

מחירי הרכבים בישראל יקרים מאוד, אבל לא לכולם: פלסטינים גונבים רכבים מישראלים ומפרסמים אותם למכירה בפייסבוק, כולל לוחית הרישוי והודאה כי הרכב גנוב, במחירי רצפה. מי יוכל לקנות? מי שיסכים לראות את הרכב בג'נין

אא

האם חלמתם פעם להשיג ג'יפ יוקרתי בכמה אלפי שקלים בודדים? מה תעשו אם הבחנתם במודעה באתרי מכירות הרכבים שבאים מוצע רכב יוקרה בסכום של פחות מ-20 אלף שקל?

מתברר שלאחרונה מתרחבת תופעה חדשה: פלסטינים מציעים רכבי יוקרה אותם גנבו מישראלים, לישראלים אחרים. התהליך הוא פשוט: אותם פלסטינים גונבים את הרכבים מישראל, מפרסמים אותם כמודעה ומציינים בפירוש שמדובר ברכב גנוב.
על פי דיווח באתר וואלה, רכב טויוטה ראב4, כמעט חדש, נמכר בסכום של 16 אלף שקל. גם רכבי יוקרה אחרים נמכרים בג'נין וקבטיה במחירי רצפה.

מה שעוד יותר מפתיע, הוא שלאחרונה התופעה התרחבה לפייסבוק ושם נמכרים הרכבים האלה כשלוחית הזיהוי חשופה, כך שישראלים רבים יכולים לראות שהרכב הגנוב שלהם מוצע למכירה. תושב ג'נין מציע למכירה טויוטה ראב4 היברידי, משנת 2022, והוא מציין במפורש שמדובר ברכב לא חוקי. בנוסף, הוא מוכר סוזוקי ג'ימיני "מהניילונים", שנת 2023, מאובזרת היטב ו"לא חוקית" באלפי שקלים. הוא מציע אותו לישראלים (ערבים כמובן) וטוען כי הוא מוצג בעיירה קבטיה, מספר קילומטרים מג'נין.

לפי העיתונאי אודי עציון, תושבי ג'נין מציעים רכבי יוקרה אך לא טורחים להסיר את מספר לוחית הרישוי, כך שבדיקה במאגר הרכבים הגנובים של משטרת ישראל, מגלה שלא מדובר בבעלים הרשמי. המחיר המקורי שדרש היה 18 אלף שקל, אבל הוא הוריד את המחיר לכ-16 אלף שקל בלבד, מאחר שלא נמכר. עוד צוין כי רכב כזה נמכר סביב 150 אלף שקל. מחיר מחירון של רכב חדש חוצה את רף ה-200 אלף שקל.

כידוע, אחת הסיבות להעלאת מחירי הביטוח לרכב היא הגניבות הרבות שמתבצעות משטח ישראל. חברות הביטוח נאלצו לשלם בשנת 2022 הרבה מאוד כסף ולכן העלו את התעריף. לפי הנתונים, יותר מ-20 אלף איש חוו גניבת רכב וברבעון השני של 2024 נגנבו 42% יותר רכבים.

בעקבות המצב, חברות ביטוח רבות דורשות שבעל הרכב ישלם עבור רכישת איתוראן, שמחירה נע סביב 1,800-1,900 שקל, כתנאי להפעלת הביטוח שמחירו גם ככה יקר יותר באלפי שקלים. כעת, נראה שישראלים רבים יעשו "חישוב מסלול מחדש" לגבי החזקת רכב שני בבית מאחר ועל פי ההערכות, מחירי הביטוח ימשיכו לעלות.

תגיות:עזהפלסטיניםגיפ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה