חדשות בארץ

מומחה אמריקאי: "צה"ל דאג לאזרחי עזה. מצפים ממנו לסטנדרט שלא קיים"

מומחה הצבא ג'ון ספנסר הגיע לארץ כדי לבצע בדיקה מטעם ארה"ב וטען כי הצבא המוסרי בעולם שומר על אזרחים בעזה. הוא סיפר כי בזמן שהיה בצבא ארה"ב במלחמת עיראק הם "הטילו ארבע פצצות על בניין אחד בבגדד, אף על פי שהמידע היה שגוי והיו אזרחים בפנים". עוד אמר: "ישראל מנצחת במלחמה"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

ג'ון ספנסר, מומחה צבאי בעל שם עולמי ללוחמה בשטח בנוי, חוקר את המלחמה הזאת מיומה הראשון. הוא עושה זאת לבקשת צבא ארצות הברית, ומתמקד בעיקר ביכולות של צה"ל. אחרי בדיקה מעמיקה שהוא ערך, יש לו מסקנה ברורה: ישראל עושה הכל כדי להגן, באמצעים מתקדמים, על אוכלוסייה אזרחית.

ספנסר ביקר השבוע בישראל והתלווה לצה"ל בעזה. "צה"ל עשה את מה שאחרים לא עשו. פינה ערים, פיזר כרוזים וחילק מפות צבאיות לאוכלוסייה", הוא אמר כאשר נשאל בראיון בחדשות 12 האם זאת הייתה טעות מבחינת צה"ל לנקוט באמצעי זהירות כלפי אוכלוסיה. "לא", הוא השיב. "חוק המלחמה אומר שחייבים לנקוט כל אמצעי זהירות אפשרי, אבל באופן היסטורי זו לא הדרך שבה משיגים את המטרה מהר. מצפים מכם לסטנדרט שאינו קיים. אף אחד מעולם לא עמד בסטנדרט הזה בלחימה, כי הוא לא מציאותי במלחמה".

על השאלה איך הייתה נראית המלחמה אם חמאס היה עושה טבח כזה באזרחי ארה"ב ענה: "היינו משתמשים בכוח עצום, באופן מידי עם חטיבות מרובות וכל כוחות האוויר. היינו מוודאים, בתור התחלה, שטיל אחד לא יצא משטח האויב. נקודה". בהמשך הוא נשאל מדוע הממשל האמריקני מעכב לישראל את משלוח הפצצות חודרות הבונקר. הוא נזהר מאוד מהשאלה אך טען כי ייתכן ונצטרך אותם למקרה של חזית רחבה בצפון ולא עבור רפיח.

הדבר הבא שאמר היה לא פחות ממדהים. לטענתו, בזמן שהיה בצבא במלחמת עיראק בשנת 2003, הוא היה מעורב בהפלה של ארבע פצצות על בניין אחד בבגדד, על אף שהמידע היה שגוי. לטענתו, "האזרחים היו בפנים, לא פונו - שום דבר". הוא מוסיף כי מדובר באותה פצצה שבה ארה"ב ביקשה מישראל לא להשתמש".

"טוב עשה צה"ל כשפעל כבר בתחילת המלחמה נגד בתי החולים, שמוגדרים כמבנים מוגנים", הוא ממשיך. "אך אתם חייבים להמשיך לפעול במסגרת דיני המלחמה. ישראל תהיה חייבת לתמוך בכל מי שיעלה לשלטון אחרי חמאס. לא משנה מה הוא יהיה. אם היא לא תדחוף למצוא אלטרנטיבה - היא הפסידה".

על השאלה אם ישראל מנצחת במלחמה הוא ענה: "בהחלט מנצחים, מבחינת כל המדדים של המטרות שישראל הציבה למלחמה".

תגיות:צה"לג'ון ספנסראזרחי עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה