חדשות בארץ

נתניהו ביקש לדחות את עדותו בבית המשפט, הפרקליטות מתנגדת

ראש הממשלה ביקש מהשופטים, באמצעות פרקליטיו, לדחות את עדותו לתחילת השנה הבאה, בשל העיסוק במלחמה. הפרקליטות הודיעה כי היא מוכנה לעיכוב של חודשים ספורים

נתניהו בבית משפט, ארכיון (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)נתניהו בבית משפט, ארכיון (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
אא

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לדחיית עדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000.

סנגוריו של נתניהו ביקשו בשבוע שעבר מהשופטים לדחות את שלב ההגנה במשפטו למרץ 2025. בין היתר נימקו את הבקשה בעיסוקיו הרבים של ראש הממשלה לאור מלחמת חרבות ברזל. פרקליטיו של נתניהו הוסיפו כי "בעיצומה של מלחמה, הכנת ראש הממשלה לעדות, באופן שלא יפגע בזכויותיו והגנתו, גדולה משמעותית".

הפרקליטות הודיעה כי הבקשה אינה מקובלת וכי מדובר בבקשה "חריגה ביותר, שמשמעותה המעשית היא אחת: הקפאת המשפט הפלילי למשך שמונה חודשים. יש אינטרס ציבורי ברור המחייב לחתור לסיום מהיר ככל הניתן של המשפט".

התביעה הוסיפה כי ראש הממשלה "הבהיר בהזדמנויות שונות כי כהונתו לא תשפיע על ניהול ההליך. ככל שהנאשם שינה את עמדתו, ועמדתו העדכנית היא שמילוי תפקידו הציבורי אינו מאפשר ניהול תקין של המשפט כסדרו, עליו להבהיר זאת במפורש".

לדברי התביעה, היא מוכנה, עם זאת, לאפשר דחייה לראשון בנובמבר, אחרי חגי תשרי. כזכור, שלב טיעוני ההגנה נקבע להתחיל בחמישי בספטמבר, ולמעשה הפרקליטות מוכנה לדחייה בת חודשיים.

עד סוף החודש התביעה עתידה לסיים את טיעוניה ואת חקירת העדים המעטים שטרם העידו מטעמה. לאחר מכן תחל ההגנה את החקירות הנגדיות ובית המשפט קבע כי העד הראשון מטעם ההגנה יהיה ראש הממשלה, שצפוי להעיד, לפי ההערכה, במשך מספר שבועות.

תגיות:בנימין נתניהותיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה