חדשות בארץ

שחרור חטופים: ביום רביעי תערך פגישה בקטאר; נתניהו: "נעמוד בתוקף על העקרונות שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הצהרה לקראת יציאת המשלחת הישראלית לדוחא. שר הביטחון יואב גלנט: "הסדרה בדרום לא מחייבת אותנו בצפון"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הערב (ראשון) הצהרה בשמו, על רקע היציאה הקרובה של משלחת ישראלית לדוחא, בירת קטאר, לקראת חידוש המשא ומתן מול חמאס.

בהודעת הלשכה נכתב: "עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נגד הניסיון לעצור את פעולת צה"ל ברפיח היא זו שהביאה את חמאס להיכנס למשא ומתן. ראש הממשלה מוסיף לעמוד בתוקף על העקרונות שכבר הוסכמו על ידי ישראל: כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה; לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול מצרים לעזה; לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה ישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס. המתווה שהוסכם על ישראל וזכה לברכת הנשיא ביידן, יאפשר לישראל להשיב חטופים מבלי לפגוע ביתר מטרות המלחמה".

היום סוכם כי ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA ויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני ייפגשו ביום רביעי הקרוב בדוחא, כדי לקדם את מתווה עסקת החטופים. הערב יקיים נתניהו הערכת מצב סביב המגעים לקידום העסקה.

בינתיים, חמאס מתעקש על אותה נקודה שעליה התעקש מאז שהתפוצצה הפסקת האש הקודמת ב-29 בנובמבר אשתקד. לדברי הארגון שחרור כל החטופים ייעשה רק תמורת הפסקת אש קבועה, סיום מצב המלחמה, נסיגת כוחות צה"ל וערבויות בינלאומיות לא לפגוע במנהיגי הארגון.

גלנט: "הסדרה בדרום לא קשורה לצפון"

אחרי שחיזבאללה פרסם אמש הודעה לפיה הפסקת אש בעזה תוביל להפסקת אש בגבול ישראל – לבנון, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מבצעית בפסגת החרמון.

שר הביטחון ציין כי נתן הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון – שאלה שתי גזרות נפרדות. לדבריו, "גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים ואני מקווה מאוד שנצליח להגיע לזה בדרום, זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך והדבר הזה הוא שמביא את התוצאות".

גלנט הוסיף כי "יש לחיזבאללה 450 הרוגים ביחד עם הארגונים הפלסטיניים, הם מרגישים את זה טוב, 15 מח"טים ומעלה שחוסלו, כולל 3 מפקדי האוגדות – זה למעלה מ-50% מהסד"כ מפקדים בדרום לבנון של חיזבאללה. זה דבר מאוד מאוד משמעותי והתוצאות ניכרות לעין. אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח, האויב שלנו הוא מבין רק כוח – אתה פוגע בו, אתה שוחק אותו, אתה לוקח לו נכסים גם בעזה, גם בלבנון - הוא מבין, אתה לא עושה את זה - הוא יותר רגוע".

תגיות:עסקה לשחרור חטופיםבנימין נתניהוֿהשר יואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה