חדשות בארץ

בלי בושה: מחבל פת"ח מתלונן שאין לו כבר קנטינה בכלא

לטענת מחבל מארגון פת"ח, החיים שלו השתנו מאז הטבח: "הייתה לי חצר, היה אפשר להסתפר מתי שאני רוצה. הייתה לנו מכבסה וחייתי חיים נורמליים"

אא

מחבל הכלוא באחד מבתי הכלא בישראל סיפר בסוף השבוע כיצד החיים שלו השתנו מאז הטבח שביצע חמאס ביישובי העוטף. לדבריו, המדיניות של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מקשה על האסירים והם דורשים לשנות את התנאים.

"התנאים שלנו לפני המלחמה היו שונים לגמרי", סיפר המחבל המשתייך לתנועת הפת"ח. "חיינו חיים נורמליים, הייתה לנו קנטינה, היינו מקבלים לחם רגיל, היה לנו חופש פולחן. בנוסף, הייתה חצר, יכולתי להסתפר מתי שאני רוצה, הייתה לנו מכבסה. זה היה גם נוח. אני אסיר פה, אבל היה אפשר להתקיים".

"היום זה קשה ביותר. הסתפרתי אחרי תשעה חודשים, אין את החופש שהיה. אפילו כשאתה יוצא לחצר, אתה בתוך מרובע. זה מנטלי, כי אומרים לך 'פה יש קו שאתה לא יכול לחצות ומי שחוצה את הקו, כולם ייענשו באופן קולקטיבי'".

המחבל התלונן גם על תנאי המזון. "אין קנטינה, אוכל שכולל חצי בישול, אין מלח, אין טעם, היו לי כמה סוגי בגדים והיום יש לי רק חולצה ומכנס שב"ס". הוא הוסיף  כי בעבר "הייתה מגמה ברחוב הפלסטיני שאם הלכתי לבית סוהר אני יכול להתקיים. גם האסירים מפנימים שזה לא שווה. אני לא מתבייש להגיד את זה כי זה ברור לכולם, זה לא שווה".

"לחיות היום בתנאים הקיימים זה משהו קשה מאוד, אי אפשר להתקיים ככה", סיכם המחבל. "מי שעשה את התנאים האלה והמדיניות הזו השיג את מטרותיו, לפחות תודעתית. אנשים מפחדים ואומרים לעצמם: מה, אני אלך לגיהנום? אי אפשר!".

תגיות:שב"סמחבליםבתי כלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה