בריאות ותזונה

כמה שזיפים צריך לאכול ביום כדי למנוע את המחלה הזאת?

מחקר חדש מצא כי אכילת שזיפים מיובשים עשויה לחזק לכם את העצמות. כמה מותר לאכול ביום ולמה אסור להפריז?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש קובע כי אכילת שזיפים מיובשים יכולה לתרום מאוד לבריאותכם, במיוחד אם אתם רוצים לשמור על עצמות חזקות ובריאות. על פי המחקר, מנה יומית של שזיף מיובש עלולה לא רק להאט את אובדן העצם אלא גם להקטין את הסיכון לשבר.

פרופ' מרי ג'יין, שהשתתפה במחקר, סיפרה: "במחקר שלנו ראינו שצריכת שזיפים יומית השפיעה על גורמים הקשורים לסיכון לשברים. זה לא מובן מאליו מבחינה קלינית".

ככל שאנשים מתבגרים, הגוף ממשיך לפרק עצמות ישנות, אבל אין לו מספיק זמן כדי להחליף את הישנות בחדשות. נשים לאחר גיל המעבר חוות ירידה בחוזק העצם.

דלדול עצם, אוסטאופורוזיס, הינה מחלה שגורמת לעצמות להיות פחות צפופות ומשנה את מבנה העצם, שהופכת חלשה יותר וחשופה יותר לפציעות. מיליוני אמריקאים סובלים כיום מאוסטיאופורוזיס, מחלה שכרגע לא נמצאה לה תרופה.

מה אפשר לעשות? לאלה שרוצים לחזק את העצם מוצע לצרוך שזיפים מיובשים. מדובר באלטרנטיבה זולה וטובה לשמירה על בריאות העצם. הפוליפנולים שיש בהם עשויים להחליש דלקות הקשורות לאובדן העצם.

אחת המשתתפות במחקר אמרה: "כשאנחנו מסתכלים על צפיפות המינרלים של העצם, אנחנו בוחנים כמה עצם יש, אבל אנחנו גם רוצים לדעת על איכות העצם. כאשר אנו מסתכלים על תמונה תלת מימדית, אנו יכולים להסתכל על מבנה העצם. זה אומר לנו כמה העצם טובה".

החוקרים בדקו את ההשפעה על פני שנה שלמה. 235 נשים נרשמו למחקר וחולקו לשלוש קבוצות: אלה שלא אכלו שזיפים, אלה שאכלו 50 גרם (4-6 ביום) ואלה שאכלו 100 גרם (10-12 שזיפים מיובשים ביום). לאחר שנה, נמצא שנשים שלא אכלו שזיפים מיובשים הראו פחות חוזק בעצמות, ואילו נשים שאכלו שזיפים מיובשים מדי יום ראו שיפור בבריאות העצם. אלה שאכלו לפחות 4-6 שזיפים שמרו על צפיפות העצם. עוד נמצא, כי אכילת 4-6 שזיפים טובה אפילו לעומת צריכת 10-12 שזיפים. מדוע? בעיקר כי אנשים שאכלו כל כך הרבה, נשרו מהר מהקבוצה. "אלה נתונים די מרגשים למחקר שנערך בסך הכל 12 חודשים", כתבו החוקרים.

תגיות:שזיפיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה