תוכן שיווקי

האשה בת ה-53 מודה בכאב: "כל השנים חייתי בטעות"

"אני נשואה כבר 33 שנה, ומאז שהייתי בת מצוה ועד היום, חייתי בטעות שהכשילה אותי פעם אחרי פעם. יכולתי להמשיך לחיות כך עוד שנים, ואולי רק למעלה לגלות אותה"

מטבח יהודי | פיקסביימטבח יהודי | פיקסביי
אא

את הטשולנט של נחמה ר' מבני ברק מכירים, לא רק הבנים שלה, אלא גם החברים שלהם מהישיבה. נחמה מכינה אותו כבר ביום חמישי בבוקר, וליל שישי בבית משפחת ר' הוא זמן שבו מדי פעם הבנים 'קופצים' מהישיבה להכניס שקית כביסה ו'על הדרך' להתכבד בצלחת מהבילה.

מאז שנחמה הכירה את עצמה, היא חשבה שעל טשולנט מברכים 'בורא פרי האדמה'. אולי כי אצל אמא שלה לא היו גריסים ולא ידעו מה זה 'קישקע'... נחמה כן אהבה להוסיף הרבה גריסים וקישקע, אבל הברכה, בלי לשים לב, המשיכה להישאר 'בורא פרי האדמה'.  

עד שאחד הבנים, שלמד קורס במכון "לומדים הלכה", הציע לאמו ללמוד את הקורס "אחת שיודעת". בתחילה נחמה דחתה את ההצעה, וטענה שהיא יודעת את ההלכות ישר והפוך, ואין שום סיבה שעכשיו, בגיל קרוב לשבעים, היא תלמד קורס כזה. אבל הוא שכנע אותה שהתחדשו לו דברים שהוא לא ידע, ושכדאי, והיא החליטה שאין לה מה להפסיד.

כל שיעור חידש לה משהו, היו דברים שהיא נדהמה לגלות שהחמירה בהם לשווא, היו דברים שגילתה שנכשלה בהם לפעמים בלי לדעת, אבל יותר מכל הגילויים, הגילוי על הטשולנט הימם אותה. פתאום היא הבינה שהברכה שבירכה עליו כל שבוע בליל שישי הייתה טעות גמורה. בירור אצל בני הבית העלה שכל הבנות מברכות כמותה, ובעלה ושניים מהבנים בירכו שתי ברכות – מזונות ואדמה, כאשר ברכת 'אדמה' הייתה ברכה שאינה צריכה...

 >>> אם גם את רוצה להיות אחת שיודעת – לחצי כאן <<<

אחרי ההלם הראשוני, התקשרה נחמה לר' אהרן דואר, מו"צ בבית הדין של הפוסק הגאון הגדול ר' עמרם פריד שליט"א ומי שמוסר את הקורס 'אחת שיודעת': "אתה חייב לצעוק בכל מקום", אמרה לו, "שכל אישה שאכפת לה לקיים הלכות כראוי תדע על הקורס הזה. תכריז שהוא חובה לכל אישה בכל גיל, גם מי שקיבלה מאה בכל מבחני הדינים בסמינר. יש דברים ששוכחים, יש דברים שלא זוכרים נכון, יש דברים ששיטת הלימוד של הקורס היא חובה כדי למנוע טעויות. זאת השליחות שלך, למנוע את הטעויות של מאות ואלפי נשים שאפילו לא יודעות שהן טועות".

"בכל קורס מחדש אני נחשף לסיפורים כאלה ואחרים", מספר הרב אהרן דואר, "גם בקורסים לגברים וגם בקורסים לנשים, כאשר המשותף לכל הסיפורים הוא מצד אחד הצער של 'איך טעינו עד היום', ומצד שני השמחה שמעכשיו ההלכה ברורה וידועה והמצווה תקוים בשלמות. זה קורה בהלכות יומיומיות, בעיקר הלכות שבת, ברכות, כשרות, וגם בהלכות פסח ומועדים. נשים רבות מספרות על חומרות שונות שהקפידו עליהן ללא צורך, ויש שמספרות על הביטחון שהן מרגישות אחרי הקורס, כאשר ברור להן בכל פעם מה ההלכה אומרת והן לא צריכות לשאול על כל צעד, או לפטור מהצד או להקל בטעות. ידיעת ההלכה מקלה טכנית וכמובן – מצילה מטעויות ומרבה זכויות".

מה מיוחד בקורס 'אחת שיודעת', במה הוא שונה מלימוד בכל ספר הלכות?

"שיטת הלימוד בקורס מחקה את הדרך שבה פוסק מורה הוראה: מורה הוראה לומד את יסודות ההלכה ומסדר אותן בתבניות ברורות. במהלך השימוש הוא מלבן את השאלה על פי התבניות וכך פוסק את ההלכה. אין אפשרות טכנית לזכור כל כך הרבה פרטים וסעיפים, ללא סדר תבניתי.

בקורס אנחנו לא לומדים ומשננים פרטי פרטים של הלכות, אלא אני מלמד את היסודות והכללים, וכמובן משלב בהרבה דוגמאות מעשיות, כך שהשיעור חי ומרתק. בסוף השיעור, הלומדות יודעות את הכללים ואת ה'תבניות', ומקבלות סיכום בכתב. לאחר מכן הן מקבלות שאלות מעשיות, מורכבות, ומשיבות על פי הכללים שנלמדו. כך הן מתרגלות את ההלכות היומיומיות, וקונות שליטה וידע רחב בהלכות שכל אישה חייבת לדעת על בוריין. בכל פעם מרגש לשמוע על הבהירות שהן מקבלות, על הסיפוק, ואפילו על העניין שהן מוצאות בלימוד ההלכה. הן מספרות שהלימוד מאוד מחבר, מעצים, מכניס את הבית לאווירה אחרת".

איך אמרה אחת הלומדות: "במקום לפעול מתוך אוטומט, התחלתי לחיות את ההלכה, ואני מבינה מה ה' רוצה ממני. זה לא רק לדעת את ההלכה, אלא לחיות ברמה גבוהה יותר ממה שחייתי קודם. אני ממליצה לכל אישה יראת שמים – תלמדי את 'אחת שיודעת', גם אם נראה לך שאת אחת שיודעת. אני מבטיחה לך שאת תהיי השגרירה הבאה להמליץ לאחרות. אל תחכי".

 >>> אם גם את רוצה להיות אחת שיודעת – לחצי כאן <<<

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:לומדים כהלכהאחת שיודעתמטבח יהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה