בריאות ותזונה

למה טריגליצרידים מסוכנים לגופנו ואיך אפשר להוריד אותם?

בדיקת שומנים בדם חשובה ויכולה להשפיע על חיינו - רמה גבוהה של טריגליצרידים יכולה לגרום לנזק כמעט בלתי הפיך. איך אפשר להימנע מכך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת הבדיקות החשובות בעת עריכת בדיקת דם כללית היא זו שמדווחת לנו מה רמת השומנים בדם. במילים אחרות, רמות הטריגליצרידים, אלה שהתוצאות שלהם מפורסמות לצד לבדיקת הכולסטרול. ההשפעה של רמות הטריגליצרידים מגיעה דרך צריכת שומן רווי, כמות גבוהה של שומן טרנס, צריכת פחמימות וסוכרים גבוהה, חוסר פעילות גופנית, עודף משקל, השמנת יתר, צריכת אלכוהול ועוד. יש, כמובן, גם גורמים גנטיים לעלייה של רמות הטריגליצרידים.

על השאלה איך מפחיתים אותם ענו באתר דוקטור. אם אתם סובלים ממחלות לב, כלי דם, רמות שומנים גבוהות בדם ועוד, כמובן שיש לפנות קודם לרופא כדי להתייעץ, אבל הנה 4 דרכים להפחתת רמות שומני הדם:

1. פעילות גופנית ושמירה על המשקל:

מומלץ לבצע 45-30 דקות פעילות ברוב ימות השבוע. אפשר, בנוסף, ללכת ברגל או לעלות במדרגות במקום להשתמש במעלית, לבצע יותר עבודות בית, לבצע פעילות מוגברת ולשחק עם הילדים.

2. שינויים תזונתיים:

יש להפחית את צריכת הפחמימות הפשוטות, המעובדות והסוכרים. צריך לצמצם מאכלים מעובדים כמו דגנים לבנים, קמח לבן, לחם לבן, אורז לבן, סוכרים, סירופ סוכר, דבש, סילאן, עוגיות, עוגות, ממתקים ומשקאות ממותקים. כמו כן, מומלץ להרבות בסיבים תזונתיים. שלבו שיבולת שועל, ירקות עליים, דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות טריים בתפריט.

3. שינוי אורח החיים בדרכים הבאות: 

הימנעו מעישון שפוגע בכלי הדם ומגביר את הסיכון למחלות לב; צמצמו צריכת אלכוהול כי היא עלולה להעלות את רמות הטריגליצרידים; הקפידו על שינה מספקת כי מחסור בשינה עלול לפגוע באיזון של מערכת העיכול.

4. הוסיפו תוספי תזונה כמו שמן דגים

תוסף שמן דגים עשיר בחומצות שומן אומגה 3, שמוכחת כמועילה בהפחתת טריגליצרידים. הוסיפו גם סיבים תזונתיים. השתמשו בכורכום: תבלין כורכום ידוע כבעל תכונות נוגדות דלקת שעשוי לסייע בהורדת רמות הטריגליצרידים. לדברי האתר, ניתן לצרוך כורכום כתבלין בבישול או כתוסף תזונה.

תגיות:שומניםטריגליצרידים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה