חדשות ומשמעותן

השמאל זכה בבחירות בצרפת, דאגה בישראל מממשלה פרו פלסטינית

נשיא צרפת עמנואל מקרון הוביל מהלך שימנע את עליית הימין, וגרם בדיעבד לזכייה של השמאל הקיצוני. הגוש הזוכה כולל את ז'אן לוק מלנשון, תומך חמאס מוצהר, שרואה עצמו מועמד לראשות הממשלה

נשיא צרפת בעת ביקורו האחרון בישראל (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)נשיא צרפת בעת ביקורו האחרון בישראל (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
אא

ועדת הבחירות המרכזית בצרפת תפרסם היום (שני) את תואצותה בחריות אולם מהסקרים שנערכו אמש עולה כי גוש מפלגות השמאל זכה ברוב בבחירות לפרלמנט וקיבלה כ-250 צירים. אחריו ממוקמת מפלגתו של הנשיא המכהן עמנואל מקרון, עם כ-160 צירים ובמקום השלישי מפלגת הימין של מארין לה פן, שזכתה ל-120 צירים.

זכיית מפלגות השמאל התאפשרה למעשה בזכות "תרגיל פוליטי" שהוביל מקרון, בניסיון לעצור את עליית הימין. הנשיא כרת ברית עם גוש השמאל ורקם עסקה שבדיעבד פגעה בו.

לפי שיטת הבחירות האזורית בצרפת, לסיבוב השני עלו מאות מועמדים שגרפו פחות מ-50 אחוז מהקולות במחוז הבחירה. במקומות רבים עלו לסיבוב השני נציגי הימין, ועימם בין שלושה לשישה, בממוצע, מועמדים מהמרכז והשמאל. מקרון וגוש השמאל סיכמו כי באותם מקומות יפרשו מרבית המועמדים ויוותר מועמד אחד שמייצג את ה"ברית" והמפלגות יתמכו בו.

כך קרה למעשה שבמרבית המחוזות זכה נציג השמאל, ולה פן איבדה מכוחה. כעת, התקשורת הצרפתית דיווחה כי הנשיא יצר לעצמו בעיה. הוא איבד את כוחו בפרלמנט ויתקשה להעביר חוקים, ובנוסף, עליו לפעול במהירות "לפרק" את גוש השמאל ולמשוך אליו לקואליציה חלק ממפלגות הגוש הקטנות, הנחשבות מתונות. אחרת, השמאל הוא שיקים את הממשלה הבאה.

הדאגה גדלה בעיקר בשל העובדה שאחד מראשי גוש השמאל, ומי שרואה עצמו כראש הממשלה הבא, הוא ז'אן לוק מלנשון, יליד טנג'יר שגדל בצרפת. הוא נתמך על ידי הקהילה המוסלמית, התבטא בעד זכות חמאס לנהל מלחמה נגד ישראל ונחשב לפרו פלסטיני. אמש הוא הצהיר כי אם ירכיב את הממשלה, צרפת תכיר חד צדדית במדינה פלסטינית. אם לא די בכך, מלנשון תומך ביציאה מנאט"ו ובהתקרבות לרוסיה, איראן, ונצואלה וקובה, ובהתרחקות מארצות הברית.

היום בצהריים הגיש ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, את התפטרותו לנשיא. אטאל, איש מחנה המרכז, החליט להתפטר בעקבות ניצחונו של מחנה השמאל והציע לשמש כראש ממשלה זמני. מקרון טרם הצהיר אם יאשר את ההתפטרות או לא.

גורמים מדיניים בישראל ובמערב הביעו דאגה מהאפשרות שהשמאל הקיצוני ישלוט בצרפת. העינים נשואות כעת לנשיא מקרון, בתקווה שיצליח לפתור את הבעיה, שכאמור הוא עצמו יצר.

 

תגיות:בחירותצרפתעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה