הורים וילדים

5 טיפים לנופש חסכוני ומושלם - יוצאים לחופשה מבלי לקרוע את הכיס

תכנון חופשה משפחתית הוא אתגר לא קטן, במיוחד כשמדובר בניהול תקציב בצורה חכמה. חופשה מהנה לא חייבת להיות יקרה - עם קצת תכנון מוקדם אפשר ליהנות בלי לחשוב כל רגע על ההוצאות. איך מתכננים חופשה משפחתית בצורה כלכלית נכונה? המדריך המלא

אא

החופשה המשפחתית. כולנו מחכים לה בכיליון עיניים מדי שנה. אך בעוד הילדים מחכים בשמחה, הורים רבים מוצאים את עצמם מוטרדים מאוד. עליות המחירים הופכות גם את החופשה המשפחתית לאתגר פיננסי, שמחייב מציאת פתרונות יצירתיים. האם יש דרך לחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים בחופשה המשפחתית הקרובה? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לשלוט בתקציב החופשה מראש ולתכנן אותו נכון:

  1. תכנון מראש

הגדרה של התקציב הרצוי לחופשה כולה, ולכל יום בנפרד, תחסוך הרבה כאב ראש וחישובים בזמן אמת. אפשר להחליט על תקציב משפחתי כללי, ואפשר לקבוע תקציב אישי לכל אחד מבני המשפחה, העיקר שהסכום יהיה מוגדר מראש וברור. במהלך החופשה נסו להיצמד לתקציב על מנת שתוכלו לשלוט בהוצאות ולא להיכנס לחובות. שתפו את הילדים בתהליך התכנון, והסבירו להם על חשיבות ניהול הכסף בצורה חכמה. בתוך ההסבר טמון שיעור חשוב לחיים שיכול לעזור להם להבין איך לנהל את כספם בצורה נכונה.

  1. אוכל ביתי גם בחופשה

לא כל יציאה לנופש משפחתי מחייבת אכילה במסעדה. אם אתם שוהים בצימר או דירת נופש, אפשר לערוך קנייה בסופר האזורי ולחסוך אלפי שקלים על הוצאות אוכל. הדירות והצימרים מצוידים בדרך כלל במטבח מאובזר (חשוב כמובן לברר על כשרות המטבח בטרם הבישול). החלטתם שאתם לא רוצים לבשל בחופשה? אין בעיה. רכשו מזון קפוא שצריך רק הפשרה בתנור או מיקרוגל (בהנחה ואלו אכן כשרים – יש לבדוק עם בעל המקום בו אתם מתארחים). לא רוצים מזון קפוא? תמיד אפשר ללכת על אפשרות זולה כמו הזמנת פיצה. אם אתם רוצים בכל זאת לצאת למסעדה, בררו מראש על מסעדות בהן יש מנות ילדים זולות שחוסכות הוצאה מיותרת. אוכלים בצימר? אם הילדים בגיל המתאים, חלקו את הכנת ארוחת הערב ביניהם. בכל ערב ילד אחר מכין את ארוחת הערב לכל המשפחה.

  1. כרטיסי הנחות וקופונים:

מתכננים לצאת לאטרקציות? חפשו קופונים מבעוד מועד ולא ברגע האחרון. קחו לכם ערב רגוע לפני היציאה, ושבו לחפש קופונים והנחות. חיפוש קטן יכול לחסוך לכם עשרות ואף מאות שקלים.

  1. פעילויות חינמיות ומהנות

למרבה הפלא, יש לא מעט פעילויות חינמיות מהנות במהלך חודשי החופש. בהרבה ערים יש מוזיאונים פתוחים ופארקים יפים. תכננו מראש את הפעילויות שלכם. חפשו פעילויות חינמיות או במחירים נמוכים, ותכננו פעילות עיקרית אחת לכל יום.

  1. תכננו תקציב יומי לכל ילד

בנוסף לתקציב שתוכנן מבעוד מועד, ניתן גם להגדיר תקציב יומי לכל ילד בהתאם לגיל, ולהחליט מראש על מה ניתן להוציא את הכסף. אפשר להחליט כי ההורים משלמים על האוכל והאטרקציות, ואילו הילדים משלמים על "בונוסים" כמו ממתקים, ארטיקים ומזכרות.

 

תכנון כלכלי לפני היציאה לחופשה יכול להפוך את החוויה למהנה ומרגיעה יותר. על ידי תכנון מראש, הגדרת תקציב לכל ילד ובחירות חכמות בעת הקנייה, תוכלו לחסוך כסף ולהבטיח שהחופשה שלכם תהיה בלתי נשכחת. זכרו שהמטרה היא ליהנות יחד כמשפחה וליצור זכרונות מדהימים - זה באמת מה שחשוב.

תגיות:נופשחופשה משפחתיתתכנון כלכליהחופשה המשפחתיתנופש חסכוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה