חינוך ילדים

"אינני יודע את שם אמו", אמר המלמד. "עד כדי כך?!", הזדעזע הרב

"זאת אומרת שאפילו פעם אחת לא התפללת עליו, ואתה כבר רוצה להוציא אותו?!", תמה הרב כשדמעה בעיניו

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יש סיפור שממחיש את החכמה והרגישות של הרב אהרן לייב שטינמן זצוק"ל, גאון עצום, צדיק וקדוש, אחד מגדולי הדור.

מחנך בתחילת תפקידו המתין לרב שטינמן ברחוב, כשיצא מהישיבה לצעירים פוניבז' לכיוון ביתו. המחנך היה כאוב מאוד מתלמיד בכיתה שהתיש אותו יום יום. הוא ניגש לרב וסיפר בצבעים עזים את הצרות שיש לו מהילד, עד כדי כך שהוא משוכנע שיש להוציא את הילד לצמיתות ושלום על ישראל.

הרב שטינמן התאנח קלות על מצבו של הילד ושל המחנך המתייסר, אך היה סבור כי אין להוציא את הילד מהכיתה ואין לשולחו מהחיידר. הרב שטינמן אמר למחנך כי צריכים להתפלל ולנסות עוד: "מה שם הילד ושם אמו?", התעניין.

"אינני יודע את שם אמו", השיב המחנך.

"עד כדי כך?!", הזדעזע הרב, "זאת אומרת שאפילו פעם אחת לא התפללת עליו, ואתה כבר רוצה להוציא אותו?!", תמה הרב כשדמעה בעיניו.

המחנך היה מופתע, וקיבל את התוכחה בעוצמה שחזרה עד עמקי לבבו. הוא קד קידה ועזב את המקום. מאותו רגע, המבט שלו על תפקידו השתנה מהקצה לקצה, וכיום הוא אחד מטובי המחנכים בארץ הקודש.

מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה?

הסיפור של הרב שטינמן והמחנך הצעיר מלמד אותנו על חכמה ורגישות בגישה החינוכית של הרב. הרב שטינמן הבין שמאחורי כל ילד יש נשמה יקרה, וצריך להשקיע בו לא רק מבחינה חינוכית, אלא גם מבחינה רוחנית. כשקשה לנו עם הילדים בבית או בכיתה, חשוב לזכור להתפלל ולנסות להבין את הילד לפני שנעשה החלטות חשובות.

הרב שטינמן זצוק"ל מלמד אותנו שלא לוותר בקלות על ילד בעייתי, אלא לנסות ולהתפלל עליו לפני שמחליטים על צעדים קיצוניים. המחנך שגילה את הכוח שבתפילה ואת החשיבות של המסירות כלפי כל תלמיד, הצליח להפוך לאחד המורים הטובים ביותר בזכות הגישה החדשה שלמד מהרב שטינמן.

 

למסקנה

  1. לא לשכוח את הקב"ה: התפילה היא כלי חשוב בכל תחומי החיים, ובעיקר בחינוך. חשוב לזכור להתפלל על התלמידים ולבקש עזרה מהשם.
  2. לא לוותר בקלות: לפני שמחליטים על צעדים קיצוניים כמו הוצאת ילד מהכיתה, חשוב לנסות עוד דרכים ולבדוק את כל האפשרויות.
  3. שינוי גישה: הגישה החינוכית שלנו יכולה להשפיע על הצלחתנו כמחנכים. שינוי גישה יכול להוביל לשינוי משמעותי בתפקוד וביחס לתלמידים.

הרב יוחי דנחי הוא מרצה, מנהל קרן ההשקעות הפרטית "NextMoves"ותומך רגשי רב תחומי המומחה ליצירת שינויים מהירים, יציאה מחרדות, חינוך וזוגיות - שיטת "מנצחים".

מה דעתכם? נשמח לשמוע את תגובותיכם ואם יש לכם תובנות נוספות בנושא.

תגיות:חינוך ילדיםהרב אהרן לייב שטינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה