עובדות שלא ידעתם

מתים מחום בדצמבר: 5 דברים שאולי לא ידעתם על עונת הקיץ

באיזה חלק בעולם עונת הקיץ מתרחשת בזמן שכולם נהנים מהחורף, ומתי מתקיים היום הארוך ביותר בשנה? 5 עובדות שאולי לא ידעתם על עונת הקיץ

אא

1. השפעת הקיץ על הנפש

מחקרים מראים כי תקופת הקיץ יכולה להשפיע באופן חיובי על הבריאות הנפשית שלנו. השמש הקיצית מגבירה את ייצור וויטמין D בגוף, המשפר את מצב הרוח ומפחית את הסיכון לדיכאון. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי חשיפה מוגזמת לשמש יכולה לגרום לנזקים בריאותיים ולכן מומלץ להשתמש בקרם הגנה ולחבוש כובע.

2. היום הארוך ביותר בשנה

ב-21 ביוני, בחצי כדור הארץ הצפוני, אנחנו חווים את היום הארוך ביותר בשנה. זהו היום שבו השמש נמצאת בזווית הגבוהה ביותר בשמים והוא נקרא "יום נקודת ההיפוך". בחצי הכדור הדרומי, נקודת ההיפוך מתרחשת ב-21 בדצמבר. יממה זו בעלת שעות האור הרבות ביותר והלילה הקצר ביותר בשנה.

3. השפעת החום על הגוף

החום הכבד בקיץ יכול להשפיע משמעותית על הגוף שלנו. כאשר הטמפרטורות עולות, הגוף מאבד נוזלים באמצעות הזעה על מנת לקרר את עצמו. אם לא נשתה מספיק מים, אנו עלולים לסבול מהתייבשות. סימנים להתייבשות כוללים עייפות, סחרחורת, כאבי ראש ואפילו עילפון. חשוב לשתות מים בכמות מספקת, במיוחד כאשר עוסקים בפעילות גופנית או שוהים זמן ממושך בחוץ.

4. התחדשות הטבע בקיץ

תקופת הקיץ היא זמן של התחדשות וצמיחה בטבע. צמחים רבים מגיעים לשיא פריחתם והפירות מבשילים. זהו זמן מצוין ליהנות מהטבע, לטייל בשדות הפורחים וליהנות מפירות טריים ועסיסיים. חקלאים מנצלים את עונת הקיץ כדי לקצור את היבול וליהנות מפירות עבודתם.

5. הבדלים בין חצי הכדור הדרומי לחצי הכדור הצפוני

בעוד שבחצי הכדור הצפוני הקיץ מתקיים בין יוני לאוגוסט, בחצי הכדור הדרומי הוא מתרחש בין דצמבר לפברואר. במדינות כמו אוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה, הקיץ מתרחש בזמן שברוב העולם מציינים את החורף. השוני הזה מאפשר לתיירים ליהנות מקיץ נוסף אם הם מבקרים בצד השני של העולם במהלך החורף המקומי שלהם.

 

תגיות:קיץ5 עובדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה