חדשות בארץ

תחקיר צה"ל על הקרב בבארי: כישלון בהגנה על הקיבוץ

צה"ל הודיע כי יעביר ביממות הקרובות לעיון המשפחות ביישוב את התחקיר שבוצע על אירועי שמחת תורה. בקיבוץ נרצחו 98 בני אדם ו-31 נחטפו

בית בבארי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)בית בבארי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
אא

צה"ל אישר היום (שני) כי האלוף במילואים מיקי אדלשטיין, שמונה על ידי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לתחקר את כשלי הצבא בהגנה על קיבוץ בארי במתקפת שמחת תורה, סיים את הכנת הדו"ח. המסמך הוצג היום לרמטכ"ל ובימים הקרובים יועבר לעיון המשפחות בקיבוץ. בהמשך יפורסם לציבור הרחב.

בהודעה שפרסם היום דובר צה"ל נאמר: "צה"ל ישלים בתקופה הקרובה את התחקירים המבצעיים של אירועי ה-7 באוקטובר. לאחר סיכום התחקירים, הם יוצגו קודם לקהילות יישובי וקיבוצי הדרום, למשפחות החטופים ולמשפחות השכולות, ולאחר מכן יפורסמו בשקיפות לציבור. כלל התחקירים יפורסמו באתר צה"ל ויהיו נגישים לכל אזרח. אנו מבקשים לכבד את נפגעי ה-7 באוקטובר ולהימנע מהעברת מידע לא מאומת או שמועות בנוגע לתחקירים, טרם פרסומם הרשמי על-ידי דובר צה"ל".

בחדשות 12 דווח כי לפי התחקיר הראשוני, נקבע כי צה"ל נכשל במשימה ולא הצליח למנוע את החדירה הראשונית של מחבלי חמאס לקיבוץ בגלל היקף המחבלים, וכמות הזירות המקבילות.

התחקיר מציין כי מרגע הגעתו של תא"ל ברק חירם לזירה, ולמרות מספר שגיאות בהתנהלותו, הפיקוד שלו הוביל להשתלטות על אירוע חדירת המחבלים לבארי.

בטבח בקיבוץ בארי נרצחו 98 תושבים, בהם ילדים, נשים וגברים. 31 תושבים נחטפו ועשרות בתים הועלו באש. חברי הקיבוץ טענו כי הם המתינו שעות ארוכות לפני שכוחות הביטחון הגיעו ופתחו בקרב עם המחבלים.

בקרב שהתפתח מול המחבלים, בטרם הגעת כוחות צה"ל הראשונים, נהרגו 5 מחברי כיתת הכוננות של הקיבוץ בהם הרבש"ץ, 19 לוחמי צה"ל שהיו בסביבה והגיעו לסייע ו-7 שוטרי משטרת ישראל. רק בשעה 8 וחצי בבוקר, כשעתיים לאחר תחילת המתקפה של חמאס, הגיעו מספר צוותים של לוחמי יחידת שלדג. בקיבוץ שהו אותה עת מאות מחבלים, חלקם החזיקו בבני ערובה.

בהמשך הגיעו טנקים מגדוד 53 מחטיבה 188 בפיקודו של סא"ל סלמאן חבקה, ויחידות של שייטת 13, יהל"ם, גדוד 890, יחידת הלוט"ר, יחידה 504, ימ"מ, כוח משירות בתי הסוהר סיירת חרוב, יחידת דובדבן, חטיבת החילוץ וההדרכה, יחידת מתפ"א של משטרת ישראל, פחת"ק 932 תחת פיקוד גדוד 74 לוחמי חטיבת הצנחנים ועוד.

הכוחות הללו, בפיקודו של תא"ל ברק חירם, טיהרו את הקיבוץ ממחבלים, בהם כאלה שהתבצרו בכמה מתחמים, בלחימה קשה, שנמשכה מעל יומיים וחצי, עד 9 באוקטובר בצהריים.

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:באריצה"לתחקיר שביעי באוקטובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה